Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Michelin va efectua teste operaționale ale pânzelor sale pentru nave comerciale, numite Wisamo (Wing Sail Mobility), până la sfârșitul anului 2022. Testul va avea loc pe nava de containere Pélican a Compagnie Maritime Nantaise și închiriată de Brittany Ferries, care operează un serviciu de alimentare săptămânal între portul englez Poole și cel spaniol Bilbao.

Aceste pânze sunt realizate dintr-un material plastic special, care se umflă în timpul utilizării și pot fi montate pe diferite categorii de nave comerciale pentru a se adăuga la propulsia motorului normal pentru a reduce consumul, și deci producția de CO2, pentru aceleași performanțe. Potrivit Michelin, pânzele vor putea reduce consumul de combustibil și emisiile cu cel puțin 20% în navigația de lungă durată.

Începutul bun al anului în porturile din Normandia s-a datorat creșterii puternice a traficului și aprovizionării din/către Irlanda, prin Cherbourg, cu până la douăsprezece plecări pe săptămână către porturile Dublin și Rosslare.

Deși, de obicei, pe an, traversează circa 35.000 de remorci, anul acesta numai în ianuarie randamentul a fost de 9.000 de remorci. Irish Ferries, Stena Line și Brittany Ferries au alocat acum  mai multe nave (5-6 / săptămână) în portul Cherbourg, pentru a corespunde noilor volume.

Cu toate acestea, pe tot parcursul dificilului an 2020, aproape toți indicatorii de trafic din cele trei porturi din Normandia – Caen-Ouistreham, Cherbourg și Dieppe – erau „pe roșu“.

În ceea ce privește Canalul, scăderea tonajelor a fost limitată la aproximativ 15%, iar a numărului de vehicule grele la aproximativ 6%.