Volumele de transport feroviar de marfă între China și Europa rămân concentrate pe una sau două rute, așa cum reiese dintr-o analiză recentă a Upply (The development of China-EU rail freight in the first half of 2024 (upply.com)): prin Polonia și prin Germania. Dar creșterea din ultimul timp a volumelor a reactivat unele rute care au fost o vreme mai liniștite din cauza războiului Rusia-Ucraina.
Mai exact, s-a înregistrat o dublare a volumelor transportate din China în Germania (Duisburg) în prima jumătate din 2024, dar legături economice strânse sunt și cu Ungaria, ceea ce a dus la creșterea volumelor către Budapesta, iar ruta din China spre Liège (Belgia), locația hub-ului Alibaba, cunoaște și ea o creștere importantă a volumelor, mai ales datorită dinamismului comerțului electronic transfrontalier.
Pentru sensul spre China, ruta dinspre Polonia a înregistrat o creștere puternică a volumelor pentru prima dată de la izbucnirea războiului dintre Rusia și Ucraina, redresarea fiind datorată mai ales vehiculelor diesel – principalul produs livrat în Asia, deși volumele sunt încă mai mici de jumătate față de nivelurile de dinainte de război – dar și produselor din hârtie, lemnului și mai multor tipuri de alimente.
Gebrüder Weiss, compania de transport și logistică, și-a extins centrul logistic din Dunaharaszti, lângă Budapesta. Noul hub logistic se întinde pe 10.000 de metri pătrați, include spații de birouri, o unitate de manipulare și un depozit de tip high-bay. Noua extindere oferă capacitate suplimentară de depozitare pentru clienți. De asemenea, toate serviciile de livrare la domiciliu pentru zona extinsă a Budapestei vor fi operate din această locație. Investiția totală a fost de aproximativ 25 de milioane de euro.
Modernizarea a implicat automatizarea depozitării, fluxului de materiale și picking-ului folosind sistemul AutoStore. În acest sistem, mărfurile sunt depozitate în recipiente de plastic stivuite într-un sistem de tip cadru, iar roboții transportă containerele la stațiile de lucru pentru expediere.
Hub-ul logistic modernizat al Gebrüder Weiss din Dunaharaszti utilizează un sistem fotovoltaic cu o capacitate de până la 354 kWp pentru a furniza majoritatea energiei necesare clădirilor și vehiculelor electrice.
Gebrüder Weiss este prezentă în Ungaria încă din 1989 și oferă servicii complete de logistică în șase locații, așa cum Budapesta, Győr, Zalaegerszeg, Pécs, Szeged și Polgár. Cu un total de 450 de angajați, compania acoperă o gamă largă de servicii, de la transport terestru, aerian și maritim până la logistică și depozitare. În plus, Gebrüder Weiss planifică o extindere suplimentară pentru 2026 în Győr, unde va fi construit un terminal complet nou.
„Extinderea hub-ului din apropiere de Budapesta oferă premizele pentru o creștere accelerată în viitor. Creșterea producției industriale, în special în sectoarele auto și electric, înseamnă că cererea de servicii de transport și logistică este de așteptat să crească în următorii ani. Am deschis prima noastră filială din Europa Centrală și de Est în Ungaria în 1989. De atunci, țara a devenit un nod important pentru transportul de mărfuri între piețele noastre principale din regiunea Mării Neagre, Balcani, Marea Adriatică și Europa de Vest. Astăzi, organizația noastră este un pionier în automatizare și transport durabil pe segmentul său, în Ungaria.”,
a completat Wolfram Senger-Weiss, CEO al Gebrüder Weiss.
„Atingem un nivel și mai mare de eficiență în modul în care camioanele și containerele sunt utilizate. Sistemul integrat de măsurare și scanare 3D măsoară articolele ambalate în timp ce acestea sunt încă pe stivuitor. Prin stabilirea dimensiunii și greutății acestor articole, putem folosi în mod optim spațiul disponibil.”,
a declarat Thomas Schauer, Director Regional Europa Centrală și de Sud-Est în cadrul Gebrüder Weiss.
„Folosim energia solară pentru a opera vehicule de livrare prin serviciul Home Delivery. Folosim camioane electrice pentru a livra mobilier, electronice de larg consum și electrocasnice comandate online de către clienții finali din Budapesta și alte orașe mari. Acest lucru ne permite să reducem emisiile de CO2 cu aproximativ 12,5 tone pe lună.”,
a explicat Balint Varga, Managing Director Gebrüder Weiss Ungaria.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit