Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

A doua etapă a raliului Dakar s-a desfășurat pe 4 ianuarie, de la Bisha la Wadi Ad-Dawasir, pe un traseu cu o lungime totală de 685 km, din care 457 km de secțiune specială. Victoria i-a revenit, ca și în prima zi, lui Dmitry Sotnikov (Kamaz), care a trecut primul prin toate cele 10 puncte intermediare de control, pierzând ceva timp doar în încercarea de a urca o dună, la 3 km de start. El a fost urmat la 4’17” de Airat Mardeev (Kamaz) și la 6’30” de Siarhei Viazovich (MAZ), acesta din urmă având, ca și coechipierul său Aliaksei Vishneuski, probleme cu GPS-ul imediat după start. În consecință, Sotnikov conduce și în clasamentul general după două zile de raliu, la 17’14” de Viazovich și la 22’03” de Anton Shibalov (Kamaz), care în etapa a doua a fost al șaselea, la 14’14” de lider, după mai multe încercări de a trece o dună de înălțime medie și după ce a fost ajutat de cehul Martin Soltis (Buggyra) să revină pe traseu. Învingătorul din 2020, Andrey Karginov (Kamaz) a avut un start excelent, dar a avut din nou probleme tehnice: sistemul de umflare a roților spate s-a defectat, ceea ce nu s-a mai întâmplat niciodată cu noua generație de camioane Kamaz, așa cum declară reprezentanții echipei ruse, și ambele roți spate au explodat pe rând, ceea ce l-a lăsat fără roată de rezervă și l-a făcut să meargă cât se poate de prudent pe ultima porțiune. Ocupanții locurilor 2-9 erau după două etape la mai puțin de o oră de Sotnikov, iar de la locul al zecelea decalajul deja era mai mare de o oră.

Etapa a doua le-a adus concurenților un traseu cunoscut din 2020, prin Peninsula Arabia, cu primele dune întâlnite anul acesta și cu văi și platouri nisipoase, unde a fost nevoie nu doar de abilități deosebite de condus, ci și de experiența navigatorilor în a găsi drumul corect până la punctele de control. O secțiune de dune de 30 km, în prima treime a traseului, urmată de albiile secate de râuri de la jumătatea distanței, au limitat motoarele puternice, iar viteza a putut crește doar în a doua parte a traseului, unde au început pistele de nisip din canioane imense, formate din munți de piatră neagră.

Pe 5 ianuarie are loc etapa a treia, cu plecare și sosire la Wadi Ad-Dawasir, pe un traseul de 630 km, din care 403 km de cursă specială, în care, datorită traseului nisipos, sunt avantajați piloții rapizi.

Tatra Trucks si Buggyra Racing au prelungit colaborarea dintre cele doua companii cu inca doi ani. Decizia a fost luata impreuna de Pavel Lazar, CEO Tatra Trucks, si Jan Kalivoda, managerul echipei Buggyra. Astfel, succesul echipei de curse Tatra Buggyra, care a reputat pana acum numeroase victorii pe unele dintre cele mai dificile trasee (Drumul Matasii, Raliul Dakar etc.), are toate premisele sa continue.
„Am evaluat contractul anterior si am convenit ca este in avantajul ambelor parti sa continuam colaborarea. Am creat un brand recunoscut la nivel mondial, nu doar pentru activitatile din jurul Raliului Dakar, ci si pentru realizarile tehnologice”, a declarat Jan Kalivoda.
„Informatiile si experientele colectate in urma acestor curse sunt importante in munca noastra de dezvoltare, asa ca suntem incantati sa continuam proiectul Tatra Buggyra”, a comentat Pavel Lazar.
Pregatirile pentru Raliul Dakar 2021 au inceput deja, in ciuda perioadei actuale dificile, iar obiectivul este clasarea intre primele 10 echipe.