CNR (Comitetul Rutier Francez) a postat recent o imagine de ansamblu a impozitării motorinei comerciale în Europa și detaliază schemele de rambursare parțială a accizelor în vigoare în fiecare țară, aplicabile companiilor de transport rutier de mărfuri. Începând cu 28 februarie 2022, 9 din cele 27 de țări europene sunt în măsură să aplice o diferență de impozitare între motorina utilizată în scopuri comerciale și motorina utilizată în scopuri private.
Puncte de interes în această prezentare generală din 28 februarie 2022:
ȚĂRI | Accize pe motorină pentru „utilizare comercială” (în €/hl) | Clasament |
Irlanda | 55,55 | 1 |
Țările de Jos | 51,97 | 2 |
Finlanda | 51,05 | 3 |
Malta | 47,24 | 4 |
Germania | 47,04 | 5 |
Slovenia | 46,39 | 6 |
Franța | 45,19 | 7 |
Danemarca | 43,61 | 8 |
Suedia | 42,79 | 9 |
Letonia | 42,43 | 10 |
Grecia | 42,26 | 11 |
Republica Cehă | 41,78 | 12 |
Cipru | 41,07 | 13 |
Austria | 40,51 | 14 |
Luxemburg | 40,44 | 15 |
Italia | 40,32 | 16 |
Slovacia | 39,77 | 17 |
Belgia | 37,32 | 18 |
Estonia | 37,20 | 19 |
Lituania | 37,20 | 20 |
România | 33,83 | 21 |
Portugalia | 33,08 | 22 |
Bulgaria | 33,03 | 23 |
Croația | 33 | 24 |
Spania | 33 | 25 |
Polonia | 31,58 | 26 |
Ungaria | 30,09 | 27 |
Amplitudine | 24,56 | |
Media | 40,76 |
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit