Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cei care efectueaza cabotaj in Italia cu lucratori ilegali risca o amenda de pana la 10.000 de euro, dupa cum arata Uomini e trasporti.it. Legea exista de un an, prevazand obligativitatea companiilor straine (europene si nu numai) de a comunica in avans (cu 24 h) Ministerului Muncii inceperea detasarii sau a primului transport de cabotaj, insa abia acum Ministerul de Interne, printr-o circulara din 10 iulie, clarifica modul in care trebuie aplicate sanctiunile in cazul in care politia rutiera opreste unul dintre aceste vehicule, descoperind lipsa documentatiei necesare. Comunicarea prealabila din partea companiilor straine cu privire la efectuarea cabotajului in Italia trebuie efectuata exclusiv in format electronic, in cadrul portalului Ministerului Muncii. In caz de necomunicare, se va impune o amenda de la 150 la 500 de euro, pentru fiecare lucrator, dar aplicata angajatorului. Rapoartele trimestriale, care cuprind toate operatiunile soferului detasat in Italia, trebuie sa indice, de asemenea, plata bruta/ora, in euro, a acestuia si regulile de acoperire a cheltuielilor de deplasare, a meselor si cazarii. Mai mult, aceste documente trebuie pastrate la bordul vehiculului si prezentate la control. Un exemplar trebuie de asemenea pastrat de reprezentantul companiei in Italia.
 

Atunci cand politia opreste un vehicul, verifica prezenta la bord a contractului de munca si documentatiei de plata care trebuie redactata sau tradusa in limba italiana. In ­cazul in care aceste documente lipsesc de la bord sau nu sunt conforme sau traduse in limba italiana, penalizarile pot fi cuprinse intre 1.000 si 10.000 de euro, afectand soferul, chiar daca proprietarul vehiculului este raspunzator.
In cazul in care amenda nu este platita pe loc, se impune sanctiunea imobilizarii vehiculului pana la maximum 60 de zile.