Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Prezentată pentru prima dată în premieră mondială anul acesta în martie la Dusseldorf, cea ce-a cincea generație a iconicului monovolum Volkswagen Caddy a fost lansată oficial luni, 19 octombrie. În România, modelul Cargo poate fi comandat la prețuri începând de la 22.451 de euro, tva inclus, în varianta de 102 CP, iar din decembrie va fi disponibilă și varianta de 75 CP, la un preț de pornire de 20.288 euro, tva inclus.

Trei milioane de unități au fost fabricate până, iar noul model are toate premisele că va călca pe urmele predecesorilor săi în termeni de succes! Cu polivalența specifică, noul Caddy poate fi comandat în varianta Cargo, Kombi, monovolum de familie sau camper. Noul Caddy este prezentat ca fiind cel mai digitalizat din istorie și se bucură de șase sisteme de asistență nou-nouțe, precum și de conectivitate #2020.

Cu detalii în premieră, modelul se bucură, pentru prima dată, de platforma modulară MQB, aceeași pe care o folosește hatchback-ul Golf 8. Odată cu această lansare, doritorii pot configura noul Caddy în funcție de nevoile specifice: Combi sau MPV în noile variante „Kombi“, „Caddy“, „Life“, „Style“ și „Move“, dar și van de distribuție urbană în versiunile „Cargo“ și „Cargo Maxi“ (cu ampatament lung). Modelul va fi disponibil începând cu finalul lunii noiembrie în Germania, Austria și Polonia, după care și în restul Europei. Celelalte piețe de export pe care va fi lansat noul VW Caddy vor fi Israel, Africa de Sud și Australia.

Din 2021, varianta camper, denumită acum California, va fi și ea disponibilă opțional, pentru prima dată, cu o mini-bucătărie, acoperiș panoramic și corturi noi. În funcție de versiune, tot din primăvara lui 2021, Volkswagen Vehicule Comerciale echipează noul Caddy, în paralel cu varianta cu tracțiune față, și cu tracțiune integrală, 4 MOTION. Surprizele nu se opresc aici! Tot anul viitor, producătorul german va prezenta succesorul lui Alltrack, noul Caddy PanAmericana – un MPV/SUV destinat pasionaților de călătorii lungi. Versiunile MAXI ale lui Caddy (Kobi și monovolum) și Caddy California vor fi și ele lansate tot în 2021.

În România, noul Caddy Cargo poate fi comandat, momentan, doar în varianta de motorizare cu 102 CP – 75 kW, la prețuri începând de la 22.451 de euro, tva inclus. Din decembrie, va fi disponibilă pentru comandă și varianta de 75 CP – 55 kW, la un preț de pornire de 20.288 euro, tva inclus.

Propulsoare de ultimă generație

Noul VW Caddy dispune de motoare diesel în patru cilindri, cu puteri cuprinse între 75 CP și 122 CP, care sunt echipate, o premieră într-un vehicul comerciale VW, cu noul sistem „Twin dosing“, disponibil atât pentru versiunea manuală cu șase trepte, cât și pentru transmisia automată cu dublu ambreiaj cu șapte rapoarte. Prin intermediul a două convertoare catalitice SCR și a unei injecții duble de AdBlue, sistemul reduce semnificativ nivelurile de emisie de oxid de azot (NOx) comparativ cu cele ale modelului anterior. „Astfel, motoarele TDI ale Caddy se numără printre cele mai curate motoare turbo diesel din lume“.

Pe lângă versiunile TDI, Caddy va fi disponibil și cu propulsorul turbo pe benzină – TSI – de 84 kW (114 CP). Va urma și versiunea pe gaz natural, bazată pe modelul TSI, dar mai puternică – 96 kW (130 CP) , și cea plug-in hibrid (eHybrid).

Lansat in premiera mondiala la Hanovra la finalul lui februarie, noul Caddy vine cu cateva surprize majore, cea mai importanta fiind faptul ca este construit pe o platforma transversala modulara, ce ii permite accesul la tehnologii de ultima generatie, menite sa sporeasca siguranta si confortul. In acelasi timp, a cincea generatie a monovolumului pentru livrari urbane vine cu un exterior complet nou si o imbunatatire semnificativa la nivelul postului soferului.

Pana in prezent au fost produse peste trei milioane de exemplare din iconicul Caddy, anunta Volkswagen Autovehicule Comerciale (VWAC). Acum, odata cu noua generatie, fiecare detaliu a fost reconceput de la zero, totul multumita platformei transversale modulare (MQB) pe care se bazeaza. Vizual, trecerea la MQB este evidenta deja datorita ampatamentului marit, spune producatorul german, iar designerii s-au folosit de acest avantaj tehnic existent pentru a realiza o caroserie complet reproiectata. In privinta tehnicii si echiparii, exteriorul modelului cu sapte locuri se distinge prin numeroase caracteristici noi, printre care se numara asistentul electric pentru inchiderea usilor glisante si hayonul, precum si un plafon panoramic din sticla deosebit de mare, cu o suprafata de 1,4 m2, montat deasupra primelor doua randuri de scaune. De asemenea, noi sunt si rotile din aliaj usor de 18", precum si farurile si stopurile cu leduri (echipare standard la versiunile de top). Tot o premiera o constituie si sistemul de acces si pornire fara cheie – Keyless Access (pe scurt, Kessy) – dar si asa numitul „Cockpit digital”. Nu in ultimul rand, celebrele denumiri ale echiparilor VW sunt acum reconfigurate: „Trendline“ se va numi in viitor „Caddy”, „Comfortline” se va numi „Life”, iar „Highline” va primi denumirea „Style”.