MAN prezintă la BAUMA (târgul de construcții de la München, care se va desfășura între 7 și 13 aprilie 2025) o gamă largă de vehicule electrice și diesel, de la basculanta ușoară TGE de 3,5 tone cu tracțiune integrală la autotractorul TGX proiectat pentru semiremorci basculabile și trailere cu podea joasă, ce poate fi utilizat și pentru greutăți de până la 180 tone.
Modelele electrice MAN dispun de numeroase versiuni de ampatamente, cabine, combinații modulare de baterii și dotări opționale, în total peste un milion de configurații posibile. De asemenea, bateriile permit o utilizare până la 15 ani sau 1.600.000 km și o sarcină utilă până la 2,4 tone în funcție de numărul lor. Noua basculantă MAN eTGS 6×2 complet electrică va fi în centrul atenției la expoziția de vehicule de la standul MAN 721/1, în zona exterioară.
În ceea ce privește modelele MAN cu propulsie convențională, se va pune accentul pe cea mai recentă tracțiune integrală, HydroDrive.
La stand va mai fi prezentat un TGE cu suprastructură basculabilă trilaterală și dotări MAN Individual. Divizia MAN Engines va expune motorul D2862 cu 12 cilindri în V pentru excavatoare și vehicule miniere.
MAN prezintă la BAUMA o gamă diversă de camioane diesel
Un vehicul cu macara, care va fi expus la standul MAN de la BAUMA, este un șasiu diesel D26 cu patru axe TGS, cu 540 CP și tracțiune față hidrostatică MAN HydroDrive. Autocamionul de 37 tone pentru transport greu are o macara Palfinger de 95 metri-tonă cu o capacitate maximă de ridicare de 30 tone, ce poate fi extinsă la maximum 22 metri. Vehiculul are un picior de calare suplimentar de 20 tone în față, special pentru acest scop. MAN Individual oferă preechiparea corespunzătoare din fabrică. În plus, MAN permite ca radarul pentru asistența la frânarea de urgență, care altfel ar fi acoperit de stabilizatoarele față, să fie repoziționat. Astfel, funcția de frânare de urgență rămâne disponibilă fără restricții. Cabina TM, cu pat, oferă șoferului mult spațiu și confort.
Un alt exponat va fi autotractorul TGX 33.640 6×4 BL SA, specializat în transport agabaritic. Cu cele două punți motoare, acesta aduce pe șosea, fără efort, puterea mare de tracțiune a motorului MAN D38 de 16 litri și 640 CP. Proiectat pentru semiremorci basculabile și trailere cu podea joasă, acesta poate fi utilizat și pentru greutăți de până la 180 tone. Vehiculul pe trei axe, echipat cu o cabină GM, oferă confort atât pe distanțe lungi cât și în transportul regional.
Cel de-al treilea vehicul TGS, de la standul MAN, este dedicat operațiunilor miniere din afara Europei. Șasiul 8×4, deosebit de robust, este proiectat pentru a fi carosat cu basculante de volum mare pentru minerit și șantiere de construcții. Motorul său, D26 de 480 CP, transportă fără efort greutăți de până la 44 tone (tehnic, sunt posibile chiar și până la 50 tone), chiar și pe teren accidentat. Cabina NN oferă o vedere de ansamblu optimă pentru acest lucru.
MAN expune la BAUMA două vehicule cu tracțiune integrală: în primul rând, un MAN TGM 4×4 de 18 tone cu 320 CP, echipat cu basculantă Ressenig care este deosebit de agil și manevrabil, nu numai pe terenuri accidentate, ci și pe șosea. Cabina CC oferă un spațiu confortabil și compact pentru șofer.
Al doilea vehicul cu tracțiune integrală expus, modelul MAN TGE, este dotat cu sisteme suplimentare de siguranță și asistență, un afișaj tactil de ultimă generație și multe alte avantaje pentru șofer, cum ar fi acces fără cheie și un volan multifuncțional. Șasiul TGE 3.200 4×4 are o masă de 3,5 tone și este echipat cu benă Meiller Trigenius. De asemenea, este echipat, din fabrică, cu dotări MAN Individual, o protecție robustă pe partea inferioară a caroseriei, suspensie pneumatică pentru puntea spate, o creștere a puterii la 200 CP și elemente Individual Lion S la exterior și interior.
Modelele, care vor fi expuse de MAN Truck & Bus la BAUMA, sunt disponibile în portofoliul de produse MHS Truck & Bus.
Dintre acestea, 597 au fost vândute în România și 385 în Bulgaria. Cu 1.110 de înmatriculări de camioane Scania noi în regiune, cota de piață a constructorului suedez este de 10,6%, iar potențialul de creștere este mare comparativ cu celelalte țări vecine, prin prisma dimensiunii pieței, este de părere managing directorul Karol Socol.
Cu 716 camioane Scania noi înmatriculate în total doar în România, cotă de piață în țara noastră este de 9,41%, iar în Bulgaria, cu 394 de vehicule, cota se ridică la 13,8%. Peste 80% dintre camioanele livrate în 2024 au fost tractoare 4×2 pentru transport pe distanțe lungi și operațiuni regionale, împărțite aproximativ 50-50% între achiziții individuale și flote de peste 10 unități.
Cele mai solicitate configurații în 2024 au fost tractoarele Scania Super cu motoare de 460 și 500 CP. De remarcat faptul că cei mai mulți clienți nu sunt la prima achiziție de Scania, ceea ce demonstrează faptul că produsul a confirmat, a menționat Karol Socol.
„Pe segmentul camioanelor de construcții, volumele de vânzări nu sunt foarte mari în general, dar se mențin la un nivel stabil. Atât Bulgaria, cât și România au proiecte importante de investiții, publice și private, astfel că urmărim cu atenție solicitările primite din partea aceasta”, explică noul director de vânzări Scania Black Sea, bulgarul Peter Donchev.
Pentru a susține comenzile de camioane pentru construcții, Scania Back Sea a organizat o caravană dedicată acestui segment, pentru a demonstra faptul că echipa Scania România este pregătită, cu oferte foarte bune și vehicule de top, care pot fi livrate cu diverse suprastructuri, clienții având posibilitatea, de asemenea, să își aleagă carosierul preferat.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit