Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Primele camioane electrice cu pilă de combustibil cu hidrogen (H2) sunt deja lansate în Europa, iar până în 2030 se aşteaptă să fie în exploatare nu mai puţin de 60.000 de unităţi. Cu toate acestea, infrastructura de alimentare cu H2, atât de necesară, lipsește aproape complet.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Autovehicule (ACEA) a transmis o poziţie oficială prin care solicită factorilor de decizie politici să ia măsuri urgente în acest sens, ca parte a revizuirii Directivei privind infrastructura combustibililor alternativi (AFID).

Obiectivele AFID stabilesc construirea la nivelul Uniunii Europene a aproximativ 300 de stații de alimentare cu H2 adecvate camioanelor până în 2025 și a cel puțin 1.000 până cel târziu în 2030. Mai mult, o staţie de alimentare cu H2 ar trebui să fie disponibilă la fiecare 200 km de-a lungul rețelei centrale TEN-T până în 2030.

O stație de alimentare cu H2 destinată camioanelor ar trebui să aibă o capacitate zilnică de cel puțin 6 t de H2 şi minimum două distribuitoare.

Pentru a garanta că numărul necesar de stații de alimentare cu hidrogen va fi disponibil în întreaga Uniune, reprezentanţii ACEA susţin că ar trebui stabilite obiective obligatorii pentru fiecare stat membru. România ar trebui să aibă construite cel puţin astfel de 6 staţii.