Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul serviciu de încărcare MAN Charge&Go este acum disponibil pentru toți clienții, indiferent de marcă. Acesta facilitează găsirea punctelor de încărcare compatibile cu camioanele în întreaga Europă și permite plata fără complicații a curentului de încărcare în condiții atractive cu ajutorul unui card de încărcare. O caracteristică specială a MAN Charge&Go este standardul unic MAN eTruck ready. Rețeaua de încărcare compatibilă pentru camioane cuprinde în prezent aproximativ 650 de locații. Până la sfârșitul anului 2025, aproximativ 1.000 de locații de încărcare vor fi conforme cu standardul eTruck ready. În plus, cardul de încărcare MAN Charge&Go este acceptat la peste 15.000 de alte puncte de încărcare din Europa. Clienții vor beneficia, de asemenea, de extinderea continuă a rețelei de încărcare.

Încărcarea la punctele publice de încărcare este un criteriu important pentru clienți atunci când se decid în favoarea camioanelor electrice pe baterii. MAN a dezvoltat standardul eTruck ready pentru a se asigura că încărcarea în public nu se termină la punctele de încărcare auto nepotrivite. Acest lucru ajută clienții să găsească puncte de încărcare compatibile cu camioanele. Manevrabilitatea și restricțiile de înălțime și greutate se numără printre criteriile standardului eTruck ready. În harta digitală MAN Charge&Go, punctele de încărcare compatibile cu camioanele sunt enumerate în două niveluri: eTruck ready și eTruck limited. În timp ce eTruck ready prezintă punctele de încărcare pentru camioane fără restricții, punctele de încărcare etichetate ca limitate au restricții – de exemplu, în ceea ce privește lungimea vehiculului.

MAN Charge&Go se concentrează pe gestionarea simplă și fiabilă a procesului de încărcare la punctele de încărcare de la diferiți furnizori. Șoferul eTruck se autentifică la stația de încărcare cu cardul corespunzător, iar procesul de plată este gestionat în fundal. Serviciul de încărcare a fost dezvoltat astfel încât și flotele mixte să poată utiliza oferta. O factură consolidată și transparentă la sfârșitul lunii oferă o imagine de ansamblu a costurilor de încărcare pentru întreaga flotă la toate punctele de încărcare utilizate. MAN Charge&Go utilizează rețeaua de încărcare cu parteneri privilegiați de la TRATON Charging Solutions. Acest lucru garantează condiții atractive pentru utilizatori. De asemenea, clienții beneficiază de asistență 24/7 din partea experților de la MAN Mobile24.

MAN Charge&Go este integrat în ecosistemul digital al MAN. Acest lucru sprijină planificarea și munca convenabilă și cu economie de timp pentru dispeceri și șoferi. În practică, acest lucru înseamnă, de exemplu, că locațiile de încărcare pot fi afișate în vehicul sau în MAN DriverApp. Portalul de servicii MAN Charge&Go oferă clienților transparență totală în ceea ce privește costurile de încărcare și o imagine de ansamblu a cardurilor de încărcare în orice moment.

MAN Truck&Bus promovează decarbonizarea transportului cu vehicule atractive și soluții noi. Pentru a facilita tranziția clienților, este esențial acum ca politicienii să promoveze creșterea pieței și să creeze un cadru financiar fiabil pentru aceasta. Acest lucru necesită orientări politice clare și îndrăznețe și extinderea unei infrastructuri de încărcare adecvate pentru vehiculele comerciale. Europa are nevoie de cel puțin 50.000 de puncte publice de încărcare până în 2030.

Scania a încheiat anul 2024 cu vânzări și profituri record, consolidându-și poziția globală și continuând tranziția către un transport sustenabil. Compania a reușit să își crească livrările peste pragul de 100.000 de unități, în ciuda provocărilor economice și a tranziției către mobilitate electrică. Raportul anual și de sustenabilitate detaliază progresele din domeniul financiar, social și al mediului, reflectând eforturile Scania pentru o industrie mai verde și mai eficientă.

Performanțe operaționale și financiare solide

Scania a înregistrat o creștere de 6% a vânzărilor nete, ajungând la 216,1 miliarde SEK (comparativ cu 204,1 miliarde SEK în 2023). Venitul operațional ajustat a crescut la 30,4 miliarde SEK, iar marja operațională s-a îmbunătățit la 14,1%. Deși numărul comenzilor a scăzut cu 4%, livrările au crescut cu 6%, totalizând 102.069 vehicule, iar segmentul vehiculelor cu emisii zero (ZEV) a înregistrat o creștere ușoară, ajungând la 266 unități.

Creșterea a fost susținută de performanța remarcabilă a transmisiei Scania Super, care a permis creșterea cotei de piață în Europa la 17,8% și în America Latină la 17,3%, în special datorită cererii puternice din Brazilia.

În schimb, ultimul trimestru al anului a reflectat o încetinire a vânzărilor, cu o scădere de 4%, până la 57,4 miliarde SEK, și o scădere a livrărilor cu 3%. Cu toate acestea, numărul comenzilor a crescut cu 10%, semnalând o posibilă redresare în 2025.

Investiții în inovație și mobilitate electrică

În 2024, Scania a făcut investiții semnificative în cercetare și dezvoltare, finalizând viitorul său centru industrial din China, o mișcare strategică pentru expansiunea globală.

Noua platformă software Scania este proiectată pentru o adaptabilitate crescută, oferind funcționalități extinse pentru clienți. Cu toate acestea, implementarea acestei tehnologii a întâmpinat provocări și întârzieri.

În paralel, Scania accelerează tranziția către camioane electrice pe baterii, dar complexitatea producției și lipsa unor lanțuri de aprovizionare optimizate au afectat ritmul de livrare. În acest context, compania își extinde rețeaua de furnizori pentru a răspunde cererii tot mai mari pentru camioane premium electrice.

Sustenabilitate și reducerea emisiilor

Scania a continuat să își îndeplinească obiectivele de sustenabilitate, reducând emisiile operaționale cu 47%, datorită utilizării electricității verzi, a unei logistici decarbonizate și a unui consum redus de energie. Acest progres o plasează înaintea țintei de reducere de 50% până în 2025.

Emisiile generate de vehiculele aflate în uz (Scope 3) au fost reduse cu 12%, însă acest progres este încă sub obiectivul stabilit de 20% până în 2025. Pentru a accelera această tranziție, Scania își intensifică inițiativele de formare a șoferilor, promovează utilizarea combustibililor regenerabili și îmbunătățește eficiența vehiculelor.

Pe termen lung, compania și-a stabilit noi obiective de reducere a emisiilor pentru 2032:

Scania își menține leadershipul în industrie

CEO-ul Christian Levin a subliniat că Scania rămâne ferm angajată în direcția decarbonizării, stabilindu-și ambasadori ai tranziției verzi și menținând obiective ambițioase.

Deși provocările economice și tehnologice sunt evidente, cota de piață în creștere, investițiile în digitalizare și electrificare, precum și avansul în sustenabilitate, confirmă poziția Scania drept unul dintre liderii pieței vehiculelor comerciale.

Prin strategii bine definite și inovație continuă, Scania își propune să mențină ritmul de creștere și să contribuie la transformarea industriei transporturilor într-un model mai sustenabil.