Mercedes-Benz Trucks își va extinde portofoliul de camioane electrice cu baterii cu noi variante bazate pe Mercedes-Benz eActros 600. Noile versiuni ale vehiculului vor prezenta trăsăturile caracteristice esențiale ale celei de-a doua generații de e-truck proiectat pentru transportul greu pe distanțe lungi, care se distinge în special prin conceptul său tehnologic general inovator, constând în tehnologie modernă de acționare și eficiență energetică ridicată.
Punctele forte tehnologice ale eActros 600, care a fost introdus pentru prima dată pe piață anul trecut cu noul ProCabin, includ puntea de acționare electrică dezvoltată de noi înșine, tehnologia celulelor litiu-fier-fosfat (LFP) cunoscută pentru durata sa lungă de viață și tensiunea de 800 de volți la bord, precum și noul Multimedia Cockpit Interactive 2 și sistemele de asistență complete și dovedite pentru un confort și o siguranță sporite la condus. Primele modele noi vor putea fi comandate din toamnă și vor ieși parțial de pe linia de asamblare a fabricii din Wörth am Rhein în 2025.
Achim Puchert, CEO al Mercedes-Benz Trucks: „Scopul nostru este să impulsionăm decarbonizarea industriei cu mare viteză prin electrificarea a tot mai multe aplicații de transport. Domeniile de aplicare și, prin urmare, nevoile clienților noștri pentru camioanele electrice pe baterii sunt foarte diverse, în special în ceea ce privește sarcina utilă și autonomia. Cu noile variante, care se vor baza pe punctele forte ale eActros 600, dorim să oferim clienților noștri tot ce este mai bun din sistemul modular Mercedes-Benz Trucks și să îi sprijinim în gestionarea soluțiilor lor de transport cu baterii electrice și în mod economic.”
Portofoliul extins va include, de exemplu, tractoare cu semiremorcă și șasiuri platformă cu ampatamente suplimentare, variante cu două pachete de baterii, precum și variante alternative cu cabină lungă ale modelului Actros dovedit, în diferite forme de acoperiș.
Mercedes-Benz Trucks are camioane electrice în portofoliul său încă din 2021. Inițial, eActros 300/400 a fost introdus ca primul vehicul electric cu baterii pentru transportul greu de distribuție, urmat doar un an mai târziu de eEconic, care a fost predestinat pentru utilizarea în transportul municipal de eliminare a deșeurilor. Producția în serie a celei de-a doua generații de modele de camioane electrice de la Mercedes-Benz Trucks, cu noua navă amiral eActros 600 cu baterii electrice, a început la sfârșitul anului 2024. Din 2026, va fi lansată o serie mică a noului eArocs 400 pentru transportul urban de construcții, prezentat recent la Bauma 2025. De asemenea, eArocs 400 adoptă componente esențiale de la eActros 600. Acestea includ, printre altele, cutia frontală și bateriile LFP.
Ca parte a extinderii portofoliului de camioane electrice pe baterii, producția primei generații eActros 300/400 va fi întreruptă până la sfârșitul anului. Producția modelului eEconic nu va fi afectată de acest lucru și va continua.
Noul serviciu de încărcare MAN Charge&Go este acum disponibil pentru toți clienții, indiferent de marcă. Acesta facilitează găsirea punctelor de încărcare compatibile cu camioanele în întreaga Europă și permite plata fără complicații a curentului de încărcare în condiții atractive cu ajutorul unui card de încărcare. O caracteristică specială a MAN Charge&Go este standardul unic MAN eTruck ready. Rețeaua de încărcare compatibilă pentru camioane cuprinde în prezent aproximativ 650 de locații. Până la sfârșitul anului 2025, aproximativ 1.000 de locații de încărcare vor fi conforme cu standardul eTruck ready. În plus, cardul de încărcare MAN Charge&Go este acceptat la peste 15.000 de alte puncte de încărcare din Europa. Clienții vor beneficia, de asemenea, de extinderea continuă a rețelei de încărcare.
Încărcarea la punctele publice de încărcare este un criteriu important pentru clienți atunci când se decid în favoarea camioanelor electrice pe baterii. MAN a dezvoltat standardul eTruck ready pentru a se asigura că încărcarea în public nu se termină la punctele de încărcare auto nepotrivite. Acest lucru ajută clienții să găsească puncte de încărcare compatibile cu camioanele. Manevrabilitatea și restricțiile de înălțime și greutate se numără printre criteriile standardului eTruck ready. În harta digitală MAN Charge&Go, punctele de încărcare compatibile cu camioanele sunt enumerate în două niveluri: eTruck ready și eTruck limited. În timp ce eTruck ready prezintă punctele de încărcare pentru camioane fără restricții, punctele de încărcare etichetate ca limitate au restricții – de exemplu, în ceea ce privește lungimea vehiculului.
MAN Charge&Go se concentrează pe gestionarea simplă și fiabilă a procesului de încărcare la punctele de încărcare de la diferiți furnizori. Șoferul eTruck se autentifică la stația de încărcare cu cardul corespunzător, iar procesul de plată este gestionat în fundal. Serviciul de încărcare a fost dezvoltat astfel încât și flotele mixte să poată utiliza oferta. O factură consolidată și transparentă la sfârșitul lunii oferă o imagine de ansamblu a costurilor de încărcare pentru întreaga flotă la toate punctele de încărcare utilizate. MAN Charge&Go utilizează rețeaua de încărcare cu parteneri privilegiați de la TRATON Charging Solutions. Acest lucru garantează condiții atractive pentru utilizatori. De asemenea, clienții beneficiază de asistență 24/7 din partea experților de la MAN Mobile24.
MAN Charge&Go este integrat în ecosistemul digital al MAN. Acest lucru sprijină planificarea și munca convenabilă și cu economie de timp pentru dispeceri și șoferi. În practică, acest lucru înseamnă, de exemplu, că locațiile de încărcare pot fi afișate în vehicul sau în MAN DriverApp. Portalul de servicii MAN Charge&Go oferă clienților transparență totală în ceea ce privește costurile de încărcare și o imagine de ansamblu a cardurilor de încărcare în orice moment.
MAN Truck&Bus promovează decarbonizarea transportului cu vehicule atractive și soluții noi. Pentru a facilita tranziția clienților, este esențial acum ca politicienii să promoveze creșterea pieței și să creeze un cadru financiar fiabil pentru aceasta. Acest lucru necesită orientări politice clare și îndrăznețe și extinderea unei infrastructuri de încărcare adecvate pentru vehiculele comerciale. Europa are nevoie de cel puțin 50.000 de puncte publice de încărcare până în 2030.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit