Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pasul Brenner, principala rută de transport către și dinspre Italia, este de mult timp un loc unde apar blocaje în trafic, întârzieri și incertitudini din cauza măsurilor unilaterale, care contravin politicii Uniunii Europene, adoptate de statul austriac Tirol, așa cum amintește asociația olandeză de transport și logistică TLN. Aceasta, alături de organizații similare din Europa care s-au întâlnit recent la Bruxelles, face apel la Comisia Europeană și la comisarul pentru Transporturi să intervină pentru a rezolva problema.

Ceea ce cer concret asociațiile este să se relaxeze interdicția de a conduce pe timp de noapte pentru vehiculele curate, să se pregătească planuri de urgență pentru incidente și blocaje neașteptate, să fie accelerate investițiile în infrastructura feroviară și în rute alternative și investițiile în tehnologii de propulsie sustenabilă și în infrastructura asociată.

Reprezentanta Comisiei Europene, Petra Söderqvist, a arătat înțelegere pentru obiecțiile formulate și a subliniat că nu există o soluție miraculoasă. Comisia susține Italia în demersul împotriva Austriei și a solicitat continuarea furnizării de dovezi privind măsurile care împiedică libera circulație. Iar unii europarlamentari promit că vor lucra și ei pentru rezolvarea rapidă a problemei Brenner.

TLN se declară optimistă în urma acestei întâlniri, dar știe și că înțelegerea de care dau dovadă instituțiile europene nu duce automat la acțiune. De aceea continuă să pună presiune asupra Comisiei, considerând că transportul de marfă din Europa merită claritate, fluiditate și un tratament corect inclusiv în Tirol.

Din cauza ambuteiajelor de peste 80 km, care durează ore, costurile de transport cresc, securitatea aprovizionării cu mărfuri pentru întreaga Europă este sub presiune, iar șoferii evită din ce în ce mai mult ruta prin Brenner.

Reamintim că lista restricțiilor impuse de Tirol este lungă. La Kufstein este permisă traversarea graniței doar la ore stabilite, pentru 100-300 de camioane/oră. Anumite mărfuri nu pot fi transportate rutier, ci trebuie folosită calea ferată, în ciuda deciziei Curții Europene care interzice această politică. Pe timpul nopții este permis doar transportul cu vehicule electrice sau pe hidrogen și taxa este dublă față de cea din timpul zilei. Iar camioanele mai vechi nu mai au voie să circule pe autostrada Valea Inn.

Dar în realitate, subliniază TLN, alternativele pe calea ferată sunt aproape inexistente și dispar chiar și conexiuni precum Freiburg-Novara. Iar antreprenorii din Germania și Italia prezenți la întâlnirea de la Bruxelles confirmă că situația este insuportabilă.

Sursă foto: TLN

MAN Truck&Bus a anunțat începerea, în aprilie a.c., a producției de serie a bateriilor NMC pentru camioane și autobuze electrice. Pe lângă cele aproximativ 100 de milioane de euro deja investite în fabrica de baterii, încă 150 de milioane de euro vor fi investite în următorii ani pentru a dezvolta în continuare expertiza în domeniul tehnologiei bateriilor și pentru a crește valoarea adăugată. Concret, aceasta înseamnă, printre altele, că, pe lângă pachetele de baterii vor fi produse la Nürnberg inclusiv modulele în sine.

Dintre investițiile suplimentare anunțate, în valoare totală de aproximativ 150 de milioane de euro, aproximativ 18 milioane de euro vor fi subvenționate de către Ministerul Federal al Economiei și Protecției Climei (BMWK și de Statul Bavaria. În plus, acesta din urmă finanțează dezvoltarea și cercetarea în domeniul tehnologiei bateriilor cu aproximativ 30 de milioane de euro.

În total, investițiile din Nürnberg vor asigura aproximativ 400 de locuri de muncă într-o tehnologie a viitorului și vor avansa transformarea fabricii. Angajații care lucrează în producția de baterii au fost anterior angajați în domeniile asamblării motoarelor, turnătoriei sau logisticii și au putut să se recalifice profesional pentru a lucra într-un domeniu de viitor.