Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Conform datelor de la DRPCIV, În 2022 s-au înmatriculat pentru prima dată în România 7.307 autovehicule comerciale noi de peste 16 t (6.945 de autotractoare și 362 de autoșasiuri), în creștere cu 16,5% față de cele 6.270 (6.042+228) în 2021.

La categoria autotractoare de peste 16 t, lider de piață este Mercedes-Benz, cu 1.700 de unități (față de 1.394 în 2021), urmat de Volvo Trucks, cu 1.246 (927) și, aproape la egalitate, DAF, cu 1.049 (885 în 2021) și MAN, cu 1.048 (887 în 2021). Sub 1.000 de unități au vândut Renault Trucks (515 în 2022 și 311 în 2021) și alți patru producători care au înregistrat, toți, scăderi față de 2021: Ford Trucks (489 în 2022 și 609 în 2021), Scania (479/510), Iveco (402/417) și ATP Trucks (15/99). Clasamentul se încheie cu BMC și Tatra, care au vândut anul trecut câte un autotractor de peste 16 t.

Pe piața autoșasiurilor de peste 16 t lider este Ford, cu 177 de unități în 2022 și 114 în 2021, urmat de Renault Trucks (57/9), Mercedes-Benz (34/32), Iveco (28/22), MAN (27/48) și Liebherr (12 și în 2022 și în 2021). Mai puțin de 10 șasiuri de peste 16 t au vândut în 2022 Scania (9, față de 14 în 2021), DAF (7/16), Faun (4/6), Volvo Trucks (3/4), Schwing (2/2) și Eschlbock și Roman (câte un șasiu în 2022).

Industria auto solicita acordarea de ajutoare financiare pentru achizitia de camioane noi. Anuntul a fost facut de catre CEO Traton, Andreas Renschler, care este de parere ca trebuie acordate stimulente pentru incurajarea cererii, chiar si pentru o perioada limitata de timp, de 6-12 luni. Un exemplu de stimulent ar fi prima de casare similara celei acordate la inlocuirea autoturismelor vechi.

„Un asemenea program de investitii inteligente ar contribui si la atingerea obiectivelor de protejare a mediului. Particular pentru industria noastra, flotele existente ar putea fi semnificativ mai curate si mai eficiente, in conditiile in care varsta medie a camioanelor in Europa este in prezent de 12 ani”, a explicat Andreas Renschler.