Volta Trucks, liderul și inovatorul producător de vehicule comerciale complet electrice și furnizor de servicii, a confirmat începerea producției modelului Volta Zero, complet electric, de 16 tone, la Steyr Automotive, partenerul companiei în domeniul producției contractuale, în Steyr, Austria.
În urma prototipurilor de verificare a designului și de validare a producției, începute în 2022, primele vehicule de serie cu specificații ale clienților au intrat acum pe linia de producție. Lotul inițial de vehicule va fi utilizat pentru programul Volta Zero Driving Experience.
Acest program de test drive, în cadrul căruia clienților li se va împrumuta un autocamion pentru o perioadă extinsă, va permite operatorilor de flote să înțeleagă modul în care autocamionul mediu complet electric cu specificații de producție se va integra în operațiunile lor. După începerea producției, autocamioanele produse vor fi supuse unor teste și asigurări de calitate riguroase și extinse, iar primele autocamioane comandate de clienți vor fi expediate în trimestrul al treilea, 2023.
Volta Trucks a primit-o săptămâna trecută pe Leonore Gewessler, ministrul austriac al Acțiunii Climatice, Mediului, Energiei, Mobilității, Inovării și Tehnologiei, la unitatea de producție din Steyr, pentru a fi martoră la această etapă importantă a pregătirilor finale pentru începerea producției modelului Volta Zero, complet electric.
„Aici, la Steyr, se produc începând de astăzi camioane electrice moderne și ecologice, cu Volta Zero. Acest lucru arată: Există oportunități enorme pentru Austria și Europa în domeniul e-mobilității: mai multă protecție a climei, mai multă calitate a vieții în orașele noastre și locuri de muncă de viitor. Sunt foarte mândru că această producție are loc în Austria. Vă mulțumesc pentru această perspectivă interesantă asupra acestei lucrări impresionante”, a subliniat ministrul protecției climei, Leonore Gewessler, după vizita sa.
Fabrica de producție sub contract a Volta Trucks este deținută de Steyr Automotive. În urma unui proces de licitație extins, Steyr Automotive a fost desemnată în august 2021, pe baza experienței sale vaste în domeniul producției de vehicule comerciale, a facilităților de producție existente și a vitezei de lansare pe piață care rezultă. Steyr Automotive pune la dispoziția Volta Trucks peste 100 de ani de experiență de producție în construcția de vehicule comerciale.
Steyr Automotive a rezervat pentru Volta Trucks o capacitate de până la 14.000 de vehicule pe an din producția totală disponibilă. Volta Trucks va crește volumele de producție în următorii ani pentru a maximiza această oportunitate și, în acest timp, producția Volta Zero va crea peste 700 de locuri de muncă și alte aproximativ 2.000 de posturi în cadrul lanțului de aprovizionare. Co-fondatorul și directorul de producție și logistică al Volta Trucks, Kjell Walöen, a declarat: „Intrarea pe linia de producție a primului Volta Zero de serie completă aici, la Steyr, este cea mai importantă etapă pe care compania a atins-o până în prezent. În doar 2 ani și 5 luni, mai puțin de jumătate din timpul necesar producătorilor de camioane existenți, am trecut de la lansarea unui concept, prin fazele de inginerie, dezvoltare și calitate și acum la începerea producției modelelor cu specificații finale care vor fi conduse de clienți, făcând mediile noastre urbane mai sigure și mai durabile. Ritmul de lansare pe piață, lider în industrie, stabilit de Volta Trucks este o adevărată dovadă a profesioniștilor foarte calificați și motivați din cadrul companiei și a partenerilor noștri, iar întreaga echipă este extrem de mândră de acest moment de referință.”
Cu noul D Wide ZE LEC (cabină cu intrare joasă), Renault Trucks adaugă o altă variantă a camionului său complet electric, care este destinat în special utilizărilor municipale, cum ar fi transportul deșeurilor. După cum sugerează și numele modelului, vehiculul se caracterizează prin înălțimea treptei de intrare deosebit de redusă, care permite echipajului să urce și să coboare rapid și în siguranță. Potrivit producătorului, trebuie depășită doar o diferență de înălțime de 20 cm, iar treapta antiderapantă și unghiul de deschidere de 90o al ușii ajută. În special, echipajele vehiculelor de colectare a deșeurilor, care adesea trebuie să urce și să coboare de mai mult de 100 de ori într-un schimb de lucru, ar trebui să fie încântate de această facilitare a urcării în cabină.
În afară de șofer, în LEC pot circula maximum alte 3 persoane; pentru o libertate maximă de mișcare, producătorul francez poate, de asemenea, să facă podeaua cabinei complet plană și să permită intrarea/ieșirea din cabină pe ambele uși. Cabina joasă ar trebui să aducă și avantaje pentru persoana din spatele volanului, deoarece poziția joasă a cabinei permite o vizibilitate directă foarte bună și oferă, astfel, cea mai bună protecție pentru ceilalți utilizatori ai drumului. Ceea ce ar putea fi îmbunătățit și mai mult prin intermediul unui geam lateral suplimentar în partea din spate a cabinei, pe care Renault Trucks îl recomandă opțional.
D Wide ZE LEC este dezvoltat în colaborare cu carosierul Estepe și este oferit ca versiune 6×2 cu axa spate viratoare. Unitatea ZE preia două motoare electrice cu o putere totală de 370 kW, pentru utilizare ca colector de deșeuri. Renault specifică o autonomie electrică de până la 120 km, sarcina utilă este de până la 11 t în funcție de producător și în funcție de tipul de caroserie. D Wide ZE LEC poate fi comandat acum în toată Europa.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit