Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Traficul urban modern este mai complex decât traficul în medii clar structurate, cum ar fi autostrăzile. O mare varietate de utilizatori ai drumurilor se deplasează cu dinamică individuală și direcții de deplasare diverse într-un spațiu foarte restrâns. Prin urmare, zonele urbane prezintă un cadru de mobilitate complet diferit pentru stabilirea tehnologiilor de automatizare decât, de exemplu, transportul de la un centru la altul cu camionul pe autostradă.

Pentru a putea exploata potențialul vehiculelor automatizate pentru o mai mare siguranță, eficiență energetică și calitate a vieții și în mobilitatea urbană, 15 parteneri din industria auto, industria furnizoare, dezvoltarea de software, știință și institute de cercetare și-au unit forțele în 2017 în cadrul proiectului comun @CITY, finanțat de Ministerul Federal German al Economiei și Acțiunii Climatice (BMWK). 

În cadrul diferitelor subproiecte, aceștia au abordat diversele cerințe tehnice ale conducerii automate în traficul urban turbulent cu alte autovehicule, pietoni și bicicliști: detectarea precisă a mediului în care se află vehiculul cu ajutorul diferiților senzori și înțelegerea corectă a situațiilor, derivarea corectă a cursurilor de acțiune, dar și localizarea exactă cu o precizie de câțiva centimetri cu ajutorul hărților digitale, precum și comunicarea cu alți actori din trafic. 

Pornind de la aceste elemente, funcțiile de conducere automată au fost implementate sub formă de prototipuri în vehicule de testare și testate în condiții realiste. MAN Truck & Bus s-a axat pe dezvoltarea de tehnologii pentru autobuzele urbane care permit abordarea automată a stațiilor.

MAN Lion’s City conduce până la oprire cu ajutorul automatizării de înaltă precizie

În cadrul prezentării oficiale a rezultatelor proiectului @CITY, pe 22 iunie, la Centrul de Testare Aldenhoven, MAN a demonstrat precizia sensibilă a autobuzului, deoarece apropierea extrem de precisă de bordura stației de autobuz nu numai că determină dacă pasagerii pot urca și coborî din autobuz cu o accesibilitate optimă, dar ajută și la protejarea anvelopelor și, astfel, la reducerea uzurii și a costurilor. 

De asemenea, autobuzul MAN automatizat din cadrul proiectului @City stăpânește deja comunicarea cu alte vehicule pentru ieșirea în siguranță din stație: atunci când este activat semnalul de viraj la stânga, un semnal electronic este trimis simultan către mașinile automatizate care se apropie din spate, astfel încât acestea să încetinească și să aștepte până când autobuzul a părăsit din nou stația în siguranță. 

„@CITY ne-a oferit informații importante pe calea transportului urban automatizat cu autobuzul și ne-a arătat cum putem utiliza în mod rațional funcțiile de conducere autonomă, dar și comunicarea cu alte vehicule în exploatarea practică”, a rezumat Walter Schwertberger, manager de proiect @CITY la MAN Truck & Bus, la finalul celor 2 zile de demonstrații ale proiectului din Aldenhoven.

Noul Deepway Xingtu, un camion de transport greu electric și autonom, este o privire asupra viitorului posibil al transportului de mărfuri – și produsul unui parteneriat improbabil între o casă italiană de design auto și un portal gigant chinez.

Noua “mașinărie” care poate rivaliza cu Tesla tocmai a fost lansată în China de noul start-up de vehicule comerciale DeepWay, înființat în 2020 ca un joint venture între gigantul internetului Baidu – practic răspunsul Chinei atât la Google, cât și la Amazon – și firma de tehnologie Lionbridge. Dar, în timp ce tehnologia este în întregime chinezească, designul provine de la casa de design Pininfarina.

Camionul este echipat cu 11 camere la bord, un detector cu infraroșu, radare cu unde milimetrice și un senzor LiDar, toate rulând pe software-ul Apollo dezvoltat de Baidu. DeepWay susține că aparatul are capacități de detectare ultra-lungi de peste 1 km (0,64 mile), oferindu-i capacitatea de a oferi ceea ce firma susține că este „conducere autonomă de la un capăt la celălalt” pe autostrăzile chineze.

Yunpeng Wang, șeful Baidu, a spus că „această nouă generație de vehicule nu este în niciun caz doar un camion modificat, ci este un camion robot”.

Styling-ul lui Xingtu a fost realizat de Pininfarina Shanghai, filiala chineză a casei italiene de design. Pininfarina a fost înființată în 1930 și a semnat modele precum Ferrari 250, Ferrari, Alfa Romeo Spider și Peugeot 405. În timp ce acele mașini s-au concentrat în mare parte pe stil, accentul la Xingtu este pe rafinarea aerodinamicii care maximizează eficiența camionului.

Pininfarina susține că Xingtu are un coeficient de rezistență la vânt la fel de scăzut la 0,35 cd, ceea ce ajută la reducerea consumului total de energie. Aparatul folosește un acumulator de 450 kWh, iar firma susține că, atunci când transportă o încărcătură completă de 49 de tone, poate parcurge până la 186 de mile cu o singură încărcare. Firma lucrează la tehnologia de schimbare rapidă a bateriilor, care le va permite șoferilor de marfă să schimbe bateriile în doar 6 minute la stații speciale de pe marginea drumului.

Interiorul cabinei prezintă, de asemenea, un nou aspect pentru a reflecta capabilitățile autonome intenționate ale mașinii. Pininfarina numește spațiul o „cabină de locuit inteligentă”, cu spații separate de conducere, de lucru și de locuit. Există un ecran tactil mare de infotainment, un scaun mare și lung și paturi.

Nu există însă informații despre când va fi lansat DeepWay Xingtu sau dacă există planuri ca acesta să fie vândut și în afara Chinei.