Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lanțul logistic de aprovizionare cu vaccinuri s-a bazat până acum pe avion pentru distanțe mai mari și pe camion pentru distanțe medii și distribuție last mile. Transportul naval pare exclus din joc, în ciuda faptului că în ultimii ani navele-container au câștigat cote importante, în special în raport cu aeronavele, în transportul de medicamente, chiar și la temperaturi controlate. Acum, însă, navele-container sunt pregătite și pentru logistica vaccinurilor.

Acest lucru a fost declarat într-un interviu acordat Financial Time de Hristo Petkov, șeful transportului de produse medicale de la Maersk, potrivit căruia nava va începe să concureze cu avionul în transportul vaccinurilor în următoarele douăsprezece luni. Acest lucru se va întâmpla în special pentru transportul către zone din lume care nu au facilități de producție, cum ar fi Africa, America de Sud și părți din Asia. În aceste zone, vaccinurile vor începe să sosească pe navele-containere încă de la jumătatea lui 2021, depășind volumele transportate pe aer.

Maersk este pregătit, grație acordului semnat cu grupul american de biotehnologie Covaxx, care se așteaptă să distribuie un miliard de doze în acest an. AstraZeneca folosește și transportul maritim. Vaccinurile se deplasează în recipiente frigorifice care pot fi folosite și pentru depozitare la sol câteva zile, dacă este necesar (conectate la rețeaua electrică).

Hristo Petkov vede campania globală de vaccinare abia la început, deoarece va dura trei sau patru ani pentru a se vaccina întreaga populație mondială, cu excepția cazului în care apar noi variante de Sars-Cov-2 sau alte virusuri, care pot prelungi și mai mult timpii. În cele din urmă, executivul Maersk subliniază că blocajele din lanțul de aprovizionare cu vaccinuri ar putea încetini campania globală de vaccinare.