Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După un test captivant la IAA, remorca de la Nüwiel, Long John Transporter2 de la Riese&Müller și Quad Cargo de la Mubea sunt cei care au primit premiile dintre cei 27 de candidați. Premiile au fost acordate de către directorul general al VDA, Jürgen Mindel, cu susținerea RLVD și LOGISTRA.

După un test intensiv pe traseul Cargo Bike la IAA TRANSPORTATION de la Hanovra, producătorii Mubea cu Cargo, Riese & Müller cu Transporter2 și Nüwiel eTrailer au fost desemnați câțtigătorii „ International Cargobike 2022″. La decernarea premiilor, directorul general al VDA, Jürgen Mindel, a subliniat faptul că bicicletele cargo joacă un rol esențial în lanțul de transport pe drumul către o logistică neutră din punct de vedere climatic.

VDA, în cooperare cu Radlogistik-Verband Deutschland (RLVD), a fost, de asemenea, partener al Lastenradpreis, care a fost inițiat de revista de specialitate și de publicația LOGISTRA de la HUSS-VERLAG, membru „International Van of the Year” pentru Germania, în 2019.

IAA a ținut cont de avansul luat de bicicletele cu remorcă și a amenajat o zonă Last Mile, unde și-au arătat prezența diverși producători de biciclete cargo. În cadrul IAA Test Drives și al IAA Cargo Bike Parcours, au avut loc aproximativ 7.500 de teste, după cum a comunicat VDA. Șase producători de biciclete cargo au participat, de asemenea, cu stand în cadrul expoziției.

Mulți dintre producători au participat și la cea de-a 3-a Conferință Națională de Logistică a Bicicletelor de la Hanovra, care a avut loc în paralel cu IAA TRANSPORTATION, pentru a lua parte ulterior la competiția de la cel mai important târg de vehicule comerciale din lume. Martin Schmidt, membru al consiliului de administrație al RLVD și membru al juriului, a subliniat contribuția pe care bicicletele de transport marfă o pot aduce la structura logisticii urbane, nu în competiție, ci ca o completare inteligentă, ecologică, de înaltă performanță și cu economie de spațiu pentru camionete și camioane. El a adăugat că scopul este de a lucra împreună cu toți cei implicați în lanțul de transport pentru a face logistica mai ecologică.

Competiția s-a bucurat anul acesta de participarea a 27 de candidați, ceea ce subliniază viteza mare de dezvoltare și spiritul inovator al tinerei industrii, după cum a subliniat șeful departamentului Test+Technik de la LOGISTRA și inițiatorul premiului, Johannes Reichel, în cadrul ceremoniei de premiere. Selecția, care a fost făcută de un juriu de experți, a fost foarte dificilă. Pe lângă editorul LOGISTRA, Reichel, din juriu au mai făcut parte expertul în logistica bicicletelor Thomas Schmitz de la compania Radlader din Mainz, expertul în logistica bicicletelor Martin Schmidt de la Cycle Logistics din Berlin și specialistul în designul bicicletelor cargo Satish Kumar Beella de la Universitatea de Științe Aplicate din Haga.

În final au fost desemnați trei câștigători, câte unul pentru fiecare dintre cele trei categorii din competiție:

FAN Courier a inclus recent in flota proprie, de peste 3.700 autovehicule, primul cargobike electric care va asigura ridicarea si livrarea expeditiilor in Centrul Vechi al Capitalei. Vehiculul permite transporturi de pana la 120 de kg si este fabricat in Romania, avand o autonomie de circa 55 km.
„Introducerea in flota proprie a mijloacelor de transport eco-friendly este un proiect pe care noi, actionarii FAN Courier, il analizam de cativa ani buni. In tot acest timp, am studiat numeroase variante si propuneri intalnite la targurile internationale de profil la care am participat. Prototipul care ne-a convins insa si cel pe care il vom testa este cel fabricat la Falticeni, pentru ca permite transporturi cu o greutate insumata de pana la 120 kg”, a declarat Adrian Mihai, unul din cei trei fondatori ai companiei FAN Courier.
 

Bicicleta electrica se afla in prezent in faza de omologare, dupa obtinerea tuturor avizelor impuse de legislatie, urmand sa fie testata in regim de pilot in Centrul Vechi al Capitalei. In functie de reactia pietei, conceptul va fi extins si in alte mari orase ale tarii: Brasov, Sibiu, Constanta, Timisoara. Productia cargobike-ului Shillex este realizata in Romania, la Falticeni, iar produsele sunt expuse intr-un showroom in Botosani. Bicicleta poate atinge o viteza maxima( limitata electronic) de 25 km/h si este prevazuta cu doua baterii electrice care asigura autonomie de transport de aproximativ 55 de km parcursi in 4 zile de activitate. Vehiculul nu necesita permis special de conducere si poate transporta colete cu dimensiuni de maxim 125x85x130 cm si o greutate insumata de 120 kg. Expeditiile beneficiaza de aceleasi conditii de siguranta ca celelalte mijloace de transport folosite de companie, coletele si plicurile fiind depozitate in cutia fixata pe vehicul.