Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Regatul Unit are o nouă companie aeriană britanică de marfă, odată cu lansarea operatorului de aeronave cargo Boeing 747-400, One Air, care a primit certificatul de operator aerian din partea Autorității Aviației Civile din Regatul Unit (CAA).

Potrivit companiei, One Air va oferi servicii de transport de marfă către China și SUA, însă așteaptă și cereri pentru operațiuni din Marea Britanie către regiunile din Europa, Orientul Mijlociu și Asia.

One Air a închiriat primul său avion cargo B747 devenind și singurul operator britanic de B747. Modelul său de afaceri prevede adăugarea unui al doilea B747-400 în cursul acestui an. Compania One Air are sediul în Kingston, în apropiere de Londra Heathrow, unde a făcut și recrutări pentru lansarea sa, pregătind o echipă de 90 de profesioniști în domeniul transportului aerian de marfă și al aviației, inclusiv specialiști în operațiuni la sol, inginerie și întreținere, formare a echipajelor, managementul echipajelor, finanțe și resurse umane, precum și un echipaj aerian de 40 de persoane cu piloți recrutați de Cathay Pacific, Emirates Airline, Norwegian Airlines și alți mari transportatori.

Paul Bennett, directorul general One Air a precizat că pe tot parcursul pandemiei serviciile de transport de marfă au avut un rol important în sprijinirea economiei și populației britanice, demonstrând nivelul cererilor pentru o companie britanică de marfă. „Suntem mândri să răspundem acestei nevoi și să avem posibilitatea de a valorifica relațiile de afaceri de lungă durată cu expeditorii de mărfuri, furnizorii de servicii logistice și brokerii de charter care deservesc piața din Marea Britanie. Ne așteptăm să adăugăm al doilea 747F în cursul acestui an și să avem resursele financiare pentru a crește în conformitate cu nivelul cererii pe care îl observăm.”

Chris Hope s-a alăturat consiliului de administrație în cadrul companiei One Air, în calitate de Chief Operating Officer și Accountable Manager, aducând o experiență anterioară de 35 de ani în cadrul companiei TUI, precum și în cadrul easyJet și Flybe. În perioada petrecută la easyJet, Chris a avut responsabilitatea executivă pentru întreaga operațiune easyJet de la Gatwick și a fost lider în perioada ieșirii Regatului Unit din UE, ceea ce a implicat stabilirea de noi AOC-uri în Regatul Unit și în UE. De asemenea, în această perioadă a fost director non-executiv la National Air Traffic Services (NATS). Înainte de a se alătura companiei One Air, Chris a ocupat timp de doi ani funcția de director de operațiuni la Flybe.

One Air a desemnat Air One Aviation ca prima sa agenție globală de vânzări, în timp ce Dnata va acționa ca agent de handling al companiei aeriene în Londra Heathrow. One Air a încheiat parteneriate cu ESP pentru furnizarea de software și asistență tehnică, cu Leon pentru formarea și repartizarea echipajelor, cu CHAMP pentru sistemul său de greutate și echilibru, iar cu PPS pentru planificarea zborurilor. Aero People și Altitude Global vor asigura întreținerea de linie la Londra Heathrow, iar Hangar 901 va fi partenerul One Air pentru întreținerea hangarului.

„Sunt încântat că mi s-a oferit această oportunitate de a mă alătura echipei de conducere din spatele acestei noi și interesante proiecte. One Air are o abordare orientată spre viitor și centrată pe client. Ne vom folosi spiritul antreprenorial și resursele pentru a crește în mod durabil. Vom sprijini întreprinderile britanice și economia Regatului Unit, începând cu cele 90 de locuri de muncă directe din propria noastră organizație și nenumăratele locuri de muncă secundare pe care le creăm cu partenerii și furnizorii noștri. În ultimii doi ani, piața de transport de marfă din Regatul Unit a demonstrat în mod clar că rezistă în fața unor perturbări fără precedent în industria aviatică. Acum, industria intră într-o nouă fază de redresare și creștere, iar noi așteptăm cu nerăbdare să ne aflăm în centrul acesteia.”,

a declarat Chris Hope.
Amazon isi relanseaza transporturile aeriene directe prin achizitia a inca 12 avioane Boeing B767-300F in flota Amazon Air, compusa din 70 de unitati. In acest caz, aparatele sunt inchiriate de Air Transport Services Group (ATSG), prin intermediul filialei Cargo Aircraft Management si provin dintr-o conversie a aparatelor pentru pasageri. Pe 29 mai a intrat in functiune primul exemplar, iar celelalte unsprezece vor fi livrate pana in 2021. Contractul de inchiriere dureaza zece ani, cu posibilitatea prelungirii acestuia pentru inca trei. Cargo Aircraft Management inchiriaza douazeci si sapte de B767F catre Amazon, din care sase au fost livrate in 2019 si patru vor fi livrate pana la sfarsitul acestui an.
Amazon creste, de asemenea, substantial, si in serviciile la sol, insa deocamdata in SUA. Centrul regional de la Lakeland Linder, Florida, si hub-ul San Bernardino vor deveni functionale in vara anului viitor. Tot in 2021, ar trebui sa inceapa activitatea si hub-ului din Cincinnati.