Cargus, unul dintre cei mai importanți jucători din industria de curierat din România, a trecut printr-o transformare majoră în ultimul an și jumătate, care a vizat: consolidarea echipei, îmbunătățiri semnificative ale performanței operaționale și dezvoltarea soluțiilor tehnologice care oferă o experiență unică clienților săi.
În primul semestru, Cargus a înregistrat o creștere de peste 10% a veniturilor, comparativ cu aceeași perioadă din 2022, și estimează o creștere similară pentru tot anul 2023. Compania a bugetat aproximativ 33 de milioane de lei pentru investiții în logistică, soluții tehnologice și expansiune internațională.
„Anul 2023 are toate premisele pentru a fi unul bun pentru Cargus, un reper pentru parcursul nostru în următorii ani: am adus noi profesioniști în echipă, am crescut performanță operațională, am dezvoltat produse și servicii noi și ne-am extins dincolo de granițele locale. Sunt doar câteva exemple. În cifre, am început anul pe plus, am înregistrat o creștere de două ori mai mare față de sfârșitul anului trecut și anticipăm o creștere suplimentară datorită investițiilor constante și eforturilor susținute ale unei echipe agile”, afirmă Yannick Mooijman, CEO Cargus.
Cargus și-a continuat expansiunea către piețele europene de e-Commerce și dezvoltarea segmentului de livrări cross-border. Compania și-a intensificat activitatea în Polonia, unde a pus în funcțiune infrastructura operațională, a consolidat echipa locală și a adăugat clienți importanți în portofoliu.
În luna iunie, Vinted, cea mai mare platformă online din Europa dedicată segmentului second-hand, a încheiat o colaborare cu Cargus, alăturându-se altor jucători, precum Bonprix sau LPP și completând, astfel, portofoliul companiei.
Următorii pași vizează extinderea Cargus în Cehia, Ungaria, Slovacia și Germania, crearea de infrastructură în aceste țări și dezvoltarea parteneriatelor logistice. Anul viitor, compania țintește dublarea volumului de colete procesate pe segmentul de comerț transfrontalier.
Creștere pe toate segmentele de business
Segmentul de comerț electronic reprezintă o parte importantă din portofoliul Cargus. Compania va continua să capitalizeze creșterea comerțului electronic intern și estimează o creștere de 7-10% a pieței locale, în ansamblu, până la sfârșitul anului.
Un alt segment Cargus care a depășit așteptările este cel al micro-întreprinderilor și micilor afaceri, care și-a dublat volumul, comparativ cu primul semestru din 2022. Estimările companiei arată o creștere semnificativă și în următorii ani.
Analizând profilul industriei, bunurile de larg consum (FMCG), IT&C, Beauty, Pharma și Cărți au fost domeniile cu cele mai mari volume livrate în perioada ianuarie – iunie, bunurile de larg consum (FMCG) fiind segmentul cu cea mai mare creștere.
Excelență logistică
În prima jumătate a anului, Cargus și-a îmbunătățit performanța operațională. În prezent, 98% dintre colete sunt livrate conform promisiunii făcute către clienți, cu ajutorul a aproximativ 2.200 de curieri care acoperă 12.500 de locații unice pe lună, dar și prin intermediul celor 3.000 de puncte Cargus SHIP & GO. De aceea, o parte importantă din bugetul de investiții al Cargus este direcționată către zona operațională, cu accent pe implementarea de soluții logistice care cresc eficiența centrelor de procesare și oferă clienților o experiență unică de livrare.
Rețeaua operațională Cargus cuprinde 5 centre naționale de sortare, cu o capacitate de procesare de 46.000 de colete pe oră, 2 centre de acces cu rol strategic pentru livrările transfrontaliere și 36 de depozite în întreaga țară. În total, activele operaționale ale Cargus acoperă o suprafață de peste 220.000 de metri pătrați. Cargus are în plan să deschidă și un nou depozit în Sibiu, în viitorul apropiat.
În toamna acestui an, compania va lansa două platforme tehnologice cu beneficii directe și reale pentru clienți. Prima este o platformă de tip omnichannel care optimizează și eficientizează procesul de comunicare cu clienții și consumatorii. A doua este o platformă dedicată magazinelor online, care le oferă un ecosistem operațional complet – de la gestionarea comenzilor și stocurilor și până la integrarea cu peste 30 de marketplace-uri, rapid și eficient. Rețeaua Cargus SHIP & GO a fost și continuă să fie una dintre direcțiile de investiții ale Cargus. În mai puțin de un an, compania a ajuns la 3.000 de locații, în orașele mari, medii și mici din România și a construit un ecosistem complet de servicii și opțiuni de plată în jurul acesteia. Volumul de livrări dedicat segmentului out-of-home (OOH) a crescut cu 300% în mai puțin de un an.
Cargus a investit constant în dezvoltarea serviciului click & collect sub marca Cargus SHIP & GO, crescând succesiv numărul de locații, fie prin deschiderea de puncte proprii, fie prin parteneriate cu afaceri locale. Investiția în rețeaua de puncte de proximitate este un răspuns la nevoile consumatorilor, care se așteaptă la livrări nu doar la adresă, ci și în locuri din apropiere, de unde își pot ridica în mod convenabil coletele, în orice moment al zilei – deci la dinamism și flexibilitate.
Rețeaua Cargus SHIP & GO a atins, luna aceasta, 3.000 de puncte, majoritatea fiind centre de tip PUDO (pick-up and drop-off), acoperind astfel peste 750 de localități din România, atât orașe mari, cât și localități din zona rurală. Acestea includ și cele peste 150 de puncte din București, de tip locker, soluție lansată de compania de curierat în luna septembrie. Lockerele Cargus sunt prezente în zone ușor accesibile – rețele de retail, benzinării, dar și în zone rezidențiale.
Extinderea rapidă a rețelei SHIP & GO la nivel național se datorează și parteneriatului strategic pe care Cargus îl are cu PayPoint, companie specializată în soluții de plată. Consumatorii pot să își ridice coletele din peste 2.200 de puncte PayPoint din întreaga țară.
“O experiență completă de curierat înseamnă și investiții constante în diversificarea opțiunilor de livrare. În ultimii doi ani, am depus eforturi consistente în a dezvolta rețeaua de puncte SHIP & GO, astfel încât tot mai mulți consumatori să beneficieze de control, flexibilitate și libertate atunci când aleg unde să le fie livrat coletul. Este una din direcțiile noastre strategice, alături de investițiile în logistică și dezvoltarea unui ecosistem care integrează o multitudine de soluții centrate pe consumator, de la plată la retur”, a declarat Anda Bucșan, Chief Customer Officer Cargus.
Județele cu cele mai multe puncte de livrare de proximitate tip PUDO sunt: București cu 300 de centre, Cluj, Timiș, Iași, Brașov, Constanța, fiecare cu aproximativ 150 de centre.
Volumul potențial de colete livrate în rețeaua SHIP & GO este de 75.000 de colete/zi. În plus, rețeaua de livrare de proximitate dispune de o mai mare flexibilitate a programului, care face ca majoritatea coletelor livrate în punctele PUDO să fie recepționate de destinatarii finali în maxim 36 de ore de la momentul în care ajung in punctele SHIP & GO.
Livrarea în punctele de tip PUDO este și mult mai rapidă. Destinatarii beneficiază de livrare în următoarea zi lucrătoare din momentul în care curierul Cargus a preluat coletul de la expeditor. Apoi, aceștia au la dispoziție până la 5 zile lucrătoare pentru a-și ridica coletele, dacă aleg de la început un punct SHIP & GO ca destinație de livrare. Mai mult, rețeaua de puncte tip PUDO SHIP & GO oferă cumpărătorilor o paletă completă de modalități de plată: cu cardul în locație, online prin Pay by Link și aplicația mobilă, dar și numerar – opțiunile de plată diferă în funcție de profilul locației.
„Suntem parte din ecosistemul e-Commerce și un partener recunoscut pentru calitatea serviciilor sale. Așa că, investim în simplificarea procesului de shopping online, oferind comercianților o multitudine de instrumente care pot fi folosite ca argument pentru atragere de noi clienți și de fidelizare a celor existenți – de la rețeaua națională de proximitate și până la soluțiile de plată”, adaugă Anda Bucșan.
Rețeaua SHIP & GO joacă un rol important în livrările la domiciliu și ca parte a redirecționării dinamice, pentru că oferă flexibilitate și rapiditate în expedierea și ridicarea coletelor. Livrările pot fi gestionate dinamic și redirecționate către un punct SHIP & GO preferat prin aplicația Cargus Mobile – din contul individual Cargus, prin landing page-ul de pe site sau direct prin intermediul curierului.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit