Mercedes-Benz Vans si-a prezentat solutiile de caroserie pentru intreaga gama de modele intr-un eveniment denumit „Clever Bodybuilder Solutions 2019“ organizat pe 9 octombrie la uzina Mercedes-Benz din Ludwigsfelde, Germania.
Alaturi de carosierii oficiali, compania a adus in fata jurnalistilor specializati un total de 34 de vehicule, in majoritate Sprinter, cu un spectru larg, de la vanuri basculabile pana la mini-bus-uri pentru transportat invitatii la nunta, acoperind noua sectoare diferite: „Trade and eGrocery”, „Service and Crafts”, „People Mover”, „Restricted Mobility”, „Camper Van”, „CEP and Logistics”, „Construction”, „Emergency, Rescue and Municipal” si „Further Industries”.
In ceea ce priveste sectorul de eFood sau eGrocery, Mercedes-Benz Vans, in colaborare cu carosierul Kerstner, a dezvoltat „Arctic Fox“, bazat pe eVito. Pe langa motorul electric, vanul beneficiaza si de un sistem de racire de asemenea electric, conectat la sistemul principal, ceea ce face ca nevoia de baterii suplimentare sa dispara. Proiectul a fost deja testat in conditii reale, pe parcursul lunii septembrie, atunci cand a fost folosit de compania furnizoare de produse alimentare HelloFresh in Belgia. Modelul suporta pana la 50 de livrari pe tura si a fost capabil sa mentina o temperatura optima in zona cargo.
Complexitatea din ce in ce mai mare a sarcinilor de transport necesita profesionalism maxim in adaptarea vehiculelor pentru uz comercial sau pentru recreere. In acest sens, producatorul din Stuttgart se foloseste de Bodybuilder Center (BB center), hub-ul Mercedes-Benz Vans. Variantele produse aici in colaborare stransa cu carosierii sunt validate doar dupa ce sunt indeplinite standardele de calitate ale Daimler AG. De mai bine de 15 ani, compania lucreaza alaturi de carosieri pentru a furniza solutii de transport adecvate. Compania le ofera partenerilor sai si doua etichete diferite. Este vorba de: Mercedes-Benz VanPartner si de Mercedes-Benz VanSolution.
Prima eticheta se refera la un parteneriat mai apropiat si este atribuita carosierilor ale caror solutii individuale livreaza expertiza si competenta. Circa 90% din totalul vehiculelor sunt vandute prin intermediul tranzactiilor cu factura dubla, unde sasiul si caroseria sunt facturare separat. Fiecare producator este responsabil pentru intretinerea, garantia si propriului produs. Carosierii pentru solutii individuale au deja oportunitatea de a obtine statutul Mercedes-Benz VanPartner in 35 de tari printr-un sistem de rating.
Cea de-a doua eticheta este modelul oferit partenerilor pentru suprastructuri standardizate. In cadrul acestui model, Mercedes-Benz Vans recunoaste partenerii strategici care sunt implicati in dezvoltarea de produse noi. Solutiile de caroserie standardizate sunt incluse in listele de preturi Mercedes-Benz Vans, fiind oferite, finantate si vandute direct ca tranzactii prin aceeasi factura. Vanurile sunt vazute ca modele originale Mercedes in ceea ce priveste garantia si serviciile de after sales.
Editia de anul acesta a competitiei Trailer Innovation a reunit peste 40 de carosieri si producatori de remorci, semiremorci si componente, care au prezentat mai mult de 80 de inovatii menite sa creasca eficienta in transport. Acestia isi disputa sapte distinctii oferite de organizatori, printre care se numara si revista Tranzit.
Cele sapte categorii ale concursului sunt Caroserie (trofeul a fost castigat de Kogel, cu mecanismul hibrid de deschidere rapida, urmat de Schmitz, cu prelata cu deschidere rapida, si Krone, cu Mega Liner multiplex pentru incarcare laterala), Sasiu (pe primul loc s-a situat D-Tec, cu sasiul usor multifunctional, urmat de Kogel, cu conceptul de podea pentru frigorifice, si BPW, cu suspensia Eco Air Compact), Componente (castigator a fost HBN Teknik, pentru suspensia FRP, urmat de Schmitz, pentru agregatul frigorific, si Carrier Transicold, cu agregatul pentru semiremorci cu E-drive), Concept (cele mai multe puncte le-a obtinut Lamberet, pentru semiremorca frigorifica de distributie urbana, urmat de Krone,
cu Mega Liner automotive cu Easy Tarp, si Fliegl, cu basculanta din aluminiu Compact Coni Light), Mediu (pe primele trei locuri au fost Krone, cu semiremorca cu tehnologie de recuperare, Valx, cu axa care produce energie, si Kogel, cu semiremorca CNG), Siguranta (pe primul loc a fost Schmitz, cu portalul Fleet4You, urmat de Lamberet, cu semiremorca frigorifica cu podea dubla si sasiu de mare stabilitate, si de Kogel, cu sistemul de indepartare a ghetii de pe semiremorca) si Smart Trailer (castigator a fost Haldex, pentru sistemul de management al flotei Fleet+, urmat de Wabco, pentru diagnosticarea sistemelor de franare, si Schmitz, pentru interfata de conectare a semiremorcii).
In cele ce urmeaza vor fi prezentate noutatile de la categoriile Sasiu, Concept si Caroserie, pentru ca despre celelalte sa puteti citi lunile viitoare.
BOXmover – incarcator lateral de containere
Inovatia consta dintr-un sistem de manipulare laterala a containerelor care ajuta la reducerea timpilor de asteptare la incarcare/descarcare, deoarece soferul nu mai depinde de echipamentele disponibile la locul de descarcare.
Sistemul consta din doua brate telescopice actionate hidraulic, montate pe semiremorca, si care pot manipula lateral containere cu greutate totala de pana la 32 t.
Greutatea suplimentara a incarcatorului lateral este de 1,5 t, insa in cazul transportului de containere, greutatea maxima admisa este de 44 t. Incarcatorul poate manipula orice tipuri de containere, de 20', 30', 40', high-cube sau rezervoare, dar poate incarca/descarca si vagoane sau orice alt mijloc de transport.
O atentie speciala s-a acordat tehnologiei de ridicare care nu necesita mentenenta si sistemului SPS de control, usor de folosit.
Pentru realizarea acestui incarcator s-au folosit foi de otel cu duritate ridicata. Toate componentele hidraulice consumabile, cum sunt valvele, garniturile, cablurile, dar si piesele instalatiei de aer, furtunuri, tuburi, …..
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit