Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se așteaptă ca hotărârea pronunțată pe 30 martie de Curtea Europeană de Justiție să pună capăt lungului proces declanșat de decizia Comisiei Europene din 9 noiembrie 2010, prin care 10 companii aeriene au fost condamnate la amenzi mari pentru presupuse înțelegeri privind tarifele de transport aerian de marfă între 1999 și 2006. Amenda totală s-a ridicat la 790 de milioane de euro, împărțită între mai multe companii. Cartelul se referea la componente tarifare suplimentare, cum ar fi combustibilul și siguranța.

După acest verdict, unele companii au depus un recurs, care a fost admis de Tribunalul Uniunii, deoarece unele proceduri ar fi adus atingere dreptului la apărare, iar apoi, la 17 martie 2017, Comisia Europeană a adoptat o nouă decizie, modificând-o pe cea inițială în funcție de considerentele judecătorilor. Tot împotriva acestui act, unele companii aeriene au depus un nou recurs la Curtea Europeană, solicitând anularea sau reducerea sancțiunilor.

Astfel, Curtea Europeană de Justiție a fost nevoită să emită o nouă hotărâre, pronunțată pe 30 martie 2022, care, de data aceasta, a menținut o parte din sancțiuni. Judecătorii au respins apelurile depuse de Martinair Holland, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (Klm), Cargolux Airlines, Air France-Klm, Air France, Lufthansa, Singapore Airlines și Singapore Airlines Cargo, menținând astfel sancțiunile impuse de Comisia Europeană. Au fost anulate parțial cele împotriva Japan Airlines, Air Canada, British Airways, Cathay Pacific Airways, Sas Cargo Group, Latam Airlines Group și Lan Cargo.