Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Operaționalizarea acestui proiect asigură o creștere importantă a fluxurilor de marfă ucrainene transportate din porturile Reni și Ismail via canalul Dunăre-Marea Neagră până la încărcarea pe nave maritime în Portul Constanța, fără utilizarea danelor și spațiilor de depozitare din port.

Acest lucru este posibil prin utilizarea terminalului de geamanduri al TTS din rada interioară a portului Constanța, unde mărfurile sunt transbordate direct din barje în navele maritime, se arată într-un comunicat remis Tranzit.

După mai mult de o lună de pregătiri logistice intense realizate împreună cu partenerul său ucrainean (producător și exportator de produse agricole), prima navă maritimă cu o capacitate de 31.000 tone a ancorat sâmbătă 2 iulie, transbordul pentru primul convoi de grâu fiind deja realizat.

Pregătirea lanțului logistic a presupus organizarea de către partenerul ucrainean, pe de-o parte, a lanțului logistic terestru din depozite până în porturile Reni și Ismail și organizarea transbordului în barje, și, pe de altă parte, reabilitarea de către TTS a complexului de acostare la geamanduri și organizarea mecanismelor de coordonare între toate părțile implicate, incluzând aici administrațiile portuare din Constanța, Reni și Ismail.

Întrucât marfa nu atinge uscatul după plecarea din Reni și Ismail și până la încărcarea în navele maritime, factorul critic în acest proiect este coordonarea. Spre deosebire de un lanț logistic standard în care marfa livrată de convoaie este depozitată temporar într-un siloz până la atingerea cantității țintă și abia apoi încărcată în nava maritimă, în lanțul logistic inaugurat de TTS nava maritimă acostează de la început la geamanduri, convoaiele intrând imediat la descărcare într-un ritm constant. Complexitatea proiectului vine tocmai din faptul că aceste convoaie trebuie să livreze marfa ”just-in-time”, fapt care presupune un efort de coordonare pe întreg lanțul de la depozitele din Ucraina până la punctul de încărcare.

Ceea ce face ca acest proiect să fie unic, sunt cele trei premiere pe care le reprezintă:

  1. Întreaga logistică pe apă – transport pe Dunăre din Ismail și Reni până în portul Constanța Sud la terminalul de geamanduri TTS și operațiunea de descărcare a barjelor direct în nava maritimă cu ajutorul macaralelor plutitoare, este efectuată de un singur grup de companii, TTS, utilizând exclusiv mijloace tehnice proprii. Toate echipamentele – macarale plutitoare si terminalul de geamanduri, sunt proprietatea TTS, flota de barje aparține subsidiarei Navrom,  iar operarea în Constanța este asigurată de către subsidiara TTS Operator.
  2. Întreaga marfă aparține unui singur exportator ucrainean, partenerul nostru în cadrul proiectului.
  3. Pe întregul lanț logistic din Ucraina la încărcarea pe nave maritime în Constanța marfa nu atinge uscatul, întregul lanț logistic operat de TTS desfășurându-se pe ape interioare.

Punerea în practică a acestui proiect logistic deosebit de complex care solicită o coordonare extrem de atentă – prin efortul comun al TTS, al partenerului său ucrainean, al Administrației Portului Constanța si al autorităților portuare din Ismail si Reni, reprezintă materializarea vastei experiențe cumulate de toate părțile implicate în proiect în numele unor valori comune.

TTS, cel mai mare transportator pe Dunăre, a inaugurat o nouă rută logistică destinată exportului de produse agricole ucrainene pe transport intermodal – rutier, fluvial şi maritim, pentru a transporta mai rapid marfa şi a evita posibilele blocaje de pe rutele tradiționale. Mai multe camioane, parte a unui prim convoi, au început deja de mai bine de o săptămână să descarce cereale în silozul TTS din Galați, iar de aici vor fi transbordate pe nave maritime prin terminalul portuar TTS din Galați.

Pe segmentul rutier, transportul din Ucraina până în terminalul portuar TTS din Galați se va realiza, pentru început, cu mijloace auto. După reabilitarea ce urmează a fi realizată de CFR Infrastructură a porțiunii de cale ferată cu ecartament larg în lungime de 4 km care face legătura între Giugiulești și terminal, exporturile de produse agricole ucrainene vor putea fi transportate direct pe cale ferată până în portul Galați. Produsele agricole sunt depozitate în terminalul companiei din Galați, care are o capacitate de 30.000 de tone, iar mai apoi sunt transbordate în barje sau în nave maritime care vor pleca pe Dunăre cu destinația portul Constanța.

„Noua rută este unul din rezultatele implicării grupului TTS în procesul de reconfigurare a lanțurilor logistice de transport pentru exporturile și importurile ucrainene cauzat de imposibilitatea utilizării de către Ucraina a porturilor sale maritime blocate din cauza războiului. În acest context, pe lângă rutele logistice combinate cu transport terestru până la Galați și transport fluvial pe Dunăre până la Constanța, soluții mai rapide de înlocuire a traseelor logistice tradiționale s-au dovedit a fi traseele pornind din porturile ucrainene la Dunăre Reni și Izmail“, a anunțat Petru Ștefănuț, director general TTS Group.

Petru Ștefănuț, directorul general TTS Group

Astfel, primele rute alternative operaționalizate de către grupul TTS de la începutul războiului din Ucraina au fost rutele Reni/Izmail – Dunăre – Canalul Dunăre Marea Neagră – Constanţa, prin care, începând din 16 martie grupul TTS a transportat şi operat peste 200.000 tone de mărfuri minerale şi agricole, reprezentând exporturi şi importuri ucrainene. Rezultatele eforturilor grupului TTS s-au materializat prin creşterea susţinută a volumelor de mărfuri reprezentând exporturi şi importuri ucrainene, expediate, transportate şi operate în porturi de către grupul TTS, creştere ce va continua şi în perioada următoare, după cum a mai spus director general TTS.

Alte peste 100.000 tone exporturi ucrainene au fost expediate pe cale ferată de către grupul TTS, în principal prin subsidiara sa din Ungaria, dar şi prin punctele de frontieră dintre Ucraina şi România.

Grupul Transport Trade Services este unul dintre cei mai mari transportatori de mărfuri pe ape interioare din bazinul Dunării şi este format din 16 societăţi.

Grupul deţine cea mai mare flotă fluvială din bazinul dunărean, formată din unităţi fluviale cu o capacitate de peste 800.000 tone, macarale plutitoare, precum şi terminale portuare proprii în Constanţa şi în 7 porturi fluviale dunărene.