Pentru importurile din China, timpul de tranzit continuă să fie în creștere, iar ratele se vor menține în continuarea ridicate din cauza mai multor factori, printre care și vremea severă.
Capacitatea de transport pentru mărfurile din China care trebuie importate în perioada următoare este și mai redusă, anunță IB Cargo într-un comunicat remis Tranzit. „Congestiile portuare, dezechilibrul între cerere și capacitatea efectivă de transport, lipsa containerelor, restricțiile impuse de noul val de COVID-Delta care afectează China, situațiile de vreme severă, vor susține în continuare creșterea ratelor în perioada următoare“, arată compania de expediții. Astfel, în privința fenomenelor meteo severe, compania avertizează că două taifunuri vor afecta sudul Chinei și coasta de sud-est. În porturile din Shanghai / Ningbo și Yantian navele trebuie să aștepte peste trei zile la operare. De asemenea, toata luna septembrie va fi spațiu redus pentru încărcările pe tren pentru plecările din Xi’an și Chengdu. „La aproximativ 200 de km de Xiamen a apărut un nou focar de Covid – Delta, care poate afecta operațiunile viitoare în acest port“, mai arată sursa citată.
TRENUL Trans-Siberian
Compania feroviara din Chengdu a anunțat faptul că din cauza congestiilor portuare și a stagnării trenurilor de-a lungul liniilor (operațiuni îngreunate din cauza măsurilor de siguranță anti COVID, grevele feroviare germane), containerele care nu au fost încărcate în luna august, urmează a fi încărcate în septembrie, astfel capacitatea de transport din septembrie-octombrie va fi și mai limitată.
MARITIM
Sudul și Sud-Estul Chinei sunt sub amenințare de vreme sever nefavorabilă, din cauza celor două taifunuri gemene (“Conson” și “Santo”) care vor afecta China în următoarele 10 zile;
În porturile din Shanghai / Ningbo și Yantian navele așteaptă peste trei zile la operare, fapt ce cauzează aglomerări enorme;
În Fujin, la aproximativ 200 km de Xiamen, a apărut un focar de Covid-Delta, ceea ce ar putea afecta operațiunile viitoare din Xiamen.
Portul Constanța
Sunt întârzieri cu deconsolidarea mărfurilor și livrarea lor către clienți, cauzate de:
• sosirea concomitentă a mai multor nave
• transportul rutier depășit de volum: infrastructura portuară + lipsa camioane
• capacitate redusă la vamă
Probleme pe lanțul de aprovizionare China-Europa continuă. Importurile se realizează în condiții dificile și cu multe congestii, atât pe maritim, cât și pe feroviar și aerian, potrivit unei informări remise Tranzit de către expeditorul IB Cargo.
Peste 994 de nave așteaptă să intre pentru a fi operate în porturile din China, iar la plecare există întârzieri de peste 10 zile, arată sursa citată. Activitatea încă nu a fost reluată în portul Ningbo – terminalul Meishan. Se estimează ca terminalul de containere va fi deschis după 1 septembrie. „La finalul acestei luni sunt restricții în partea de Nord a Marii Galbene, strâmtoarea Bohai, Marea Chinei de Sud și Golful Beibu din cauza unor exerciții militare. Din cauza congestiilor din principalele porturi chineze, navele au întârzieri de peste 10 zile la plecare. Pentru diminuarea impactului asupra programului navelor, armatorii au omis porturile Shanghai și Ningbo la plecările din a doua parte a lunii august, ceea ce va duce la aglomerări și mai mari în luna septembrie“, arată IB Cargo în informarea trimisă Tranzit. Peste 994 de nave așteaptă la operare lângă porturile chineze (foto mare).
Aerian
• Din cauza COVID, multe aeroporturi lucrează cu personal redus și astfel apar întârzieri în manipularea mărfurilor;
• Din 21 august, autoritățile aeroportului Shanghai au anunțat suspendarea operațiunilor în terminalul Pudong din cauza apariției de cazuri pozitive COVID-19. În prezent, operează doar China Eastern Airlines (MU);
• Aeroporturile din Beijing, Guangzhou și Tianjin sunt afectate de măsuri stricte de carantină;
• Se estimează că întârzierile masive, întârzierea zborurilor și creșterea preturilor pentru transportul aerian în aeroporturile afectate vor continua și în perioada următoare.
Tren
• Terminalele sunt aglomerate, astfel, spațiul pentru luna septembrie a fost redus în principalele terminale din Xi’an și Chengdu, pentru a se putea onora comenzile în derulare care deja au întârzieri foarte mari la plecare.
02.10.2020
Ultimul număr: Martie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit