Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzarile de microbuze au fost in scadere cu 16% in primele sapte luni ale anului comparativ cu perioada similara din 2017. Din cele 399 de microbuze inmatriculate, 91 au fost carosate de catre Pacific Tur, urmat pe pozitia secunda de C&E Minibus, cu 84 de unitati, Dypety, cu 36, C&I Eurotrans XXI, cu 27, Cento Group, cu 21, si Aveuro International, cu 15 vehicule.
Separat, Mercedes-Benz figureaza in statistica DRPCIV cu 101 microbuze, o parte dintre acesta fiind, de asemenea, carosate pe piata locala.
 

Si importurile de microbuze second-hand din Uniunea Europeana se mentin modeste, cele 75 de unitati inmatriculate in intervalul ianuarie-iulie 2018 fiind cu 30% sub valorile anului anterior. Cel mai bine au mers vanzarile de microbuze rulate pe piata interna, nu mai putin de 837 de vehicule schimbandu-si proprietarul in perioada de referinta.

Vanzarile de autobuze raman in continuare modeste, conform statisticilor Politiei Romane, iar acest lucru poate fi pus pe seama faptului ca operatorii vor sa fie siguri ca nu se mai produc modificari de ultim moment in legislatie, cum ne-am obisnuit, dar si pe seama lipsei de bani. Totusi, daca privim situatia inmatricularilor de microbuze, putem spune ca aici vanzarile merg "struna". Sigur, nu se situeaza la peste 1.000 de unitati, ca in anii de glorie de dinainte de criza, dar sunt destul de consistente. Astfel, numai in iulie au fost inmatriculate 121 de microbuze, dintre care 113 unitati noi, ce se adauga celor 403 deja inregistrate in primele sase luni. Cibro este printre cele mai de succes modele, carosierul roman C&I Eurotrans "reprofilandu-se" pe Ford. Nu mai putin de 61 de astfel de unitati au fost inmatriculate in cursul lui iulie.

Autobuzele, asa cum am spus, nu merg prea bine. E-adevarat ca cele mai multe vor fi livrate poate in toamna. Importatorii de autobuze ar fi bine sa gaseasca insa solutii si pentru eventuale cereri de "ultima ora", desi in urma cu cateva luni se aratau hotarati sa nu mai bage bani in stocuri, iar termenul de livrare anuntat era de 4-5 luni din momentul inaintarii comenzilor catre fabrici.
Asadar, dupa ce in prima jumatate a anului s-au vandut doar 53 de autobuze, dintre care si cateva urbane, iulie s-a inchis cu 18 masini noi, dintre care 10 autocare Mercedes-Benz cumparate de Atlassib. La acestea se adauga un Isuzu, un Guleryuz si alte sase Mercedes-Benz. Predomina inca rulatele, iar ingrijorator este ca peste jumatate dintre ele sunt fabricate inainte de 2000. Desigur, masinile vechi nu isi vor gasi loc in parcul inscris pentru licitatia de trasee. In acelasi timp, multi operatori au declarat ca autobuzele cumparate in ultimii ani sunt foarte bune si situatia financiara oricum nu le permite prea multe achizitii pe acest segment. Cu microbuzele este altceva: sunt mult mai ieftine, iar durata de viata este mai mica decat la autobuze. Pentru corectitudinea atribuirii traseelor ar trebui acordata o atentie foarte mare incadrarii acestora la trasee de microbuz sau de autobuz, fara posibilitatea schimbarii ulterioare.