Coca-Cola HBC AG a anunțat rezultatele financiare pentru primul trimestru (T1) din acest an, demonstrând o performanță stabilă și o direcție promițătoare pentru restul anului. Coca-Cola HBC AG continuă să își pună în aplicare strategia 24/7, raportând o creștere organică a veniturilor de 12,6%. Această performanță este susținută de o creștere organică a volumului de 1,8%, cu rezultate solide pe piețele emergente și în curs de dezvoltare.
În particular, volumele de băuturi carbonatate au rămas stabile, în timp ce volumele de băuturi energizante și cafea au generat o creștere de două cifre, cu +37,3% și, respectiv, +34,3%.
În ultimele douăsprezece luni, Coca-Cola HBC AG a reușit să-și majoreze veniturilor per unitate, înregistrând un avans de 10,6%, ceea ce reflectă eficiența inițiativelor sale de gestionare a veniturilor. Cu toate că veniturile raportate au înregistrat o creștere de 1,0%, acest rezultat a fost eclipsat de performanța solidă a creșterii organice. Efectele negative ale cursului de schimb valutar în Nigeria și Egipt au exercitat presiuni asupra veniturilor raportate, însă creșterea organică puternică a compensat aceste influențe.
De asemenea, compania continuă să își consolideze poziția pe piață prin îmbunătățirea cotei de valoare. În plus față de creșterile puternice din 2023, Coca-Cola a înregistrat câștiguri în segmentele băuturilor răcoritoare non-alcoolice gata de consum (NARTD) și al băuturilor carbonatate, generând o creștere de 120 de puncte de bază și, respectiv, 70 de puncte de bază.
În piețele dezvoltate, veniturile organice au crescut cu până la 5,1%, în principal datorită creșterii veniturilor per unitate, chiar dacă volumele au fost afectate de comparații dificile. În schimb, pe piețele în curs de dezvoltare, compania a înregistrat o creștere organică a veniturilor de 12,5%, cu o îmbunătățire încurajatoare a volumelor după un an dificil 2023. În piețele emergente, veniturile organice s-au majorat cu până la 19,0%, o performanță susținută de expansiunea venitului per unitate și de o performanță rezilientă a volumelor, în ciuda turbulențelor macroeconomice și a devalorizării monetare.
Coca-Cola HBC AG anunță investiții suplimentare în portofoliul său unic 24/7 și în capacitățile sale personalizate. Mixul de produse single-serve pe segmentul băuturilor carbonatate a crescut cu 230 de puncte de bază, datorită inițiativelor de gestionare a creșterii veniturilor.
De asemenea, Monster Energy Green Zero Zahăr a fost lansat pe 16 piețe, susținând creșterea continuă și în forță a gamei Monster. În segmentul cafelei, a înregistrat o creștere determinată de extinderea parteneriatelor premium în industria de HoReCa. În paralel, distribuția Finlandia Vodka s-a extins pe alte 17 piețe, consolidând poziția companiei în segmentul băuturilor alcoolice.
Coca-Cola HBC AG a anunțat un acord de achiziție a BDS Vending din Irlanda, consolidându-și astfel capacitățile interne în domeniul automatelor de vending și îmbunătățindu-și capacitățile de distribuție pe piață.
„Am avut un început de an puternic, cu un progres continuu datorită strategiei noastre 24/7. Veniturile organice au crescut cu 12,6% datorită categoriilor strategice prioritare de băuturi carbonatate, energizante și cafea. De asemenea, suntem încântați să raportăm încă un trimestru de creștere a volumului și a cotei de piață.
În această perioadă, bazându-ne pe date și analize, am accelerat investițiile în portofoliul nostru unic 24/7 și în capacitățile noastre personalizate, cu mai multe lansări de branduri noi și inițiative specifice pe piețele pe care suntem prezenți. Acest lucru ne asigură o execuție puternică și continuă pe piață, în strânsă colaborare cu clienții noștri.
Deși cunoaștem contextul macroeconomic mai larg, suntem încrezători în ceea ce privește realizarea previziunilor noastre financiare pentru anul în curs și realizarea de noi progrese în raport cu obiectivele noastre de creștere pe termen mediu.”,
a declarat Zoran Bogdanovic, Chief Executive Officer Coca-Cola HBC AG.
Winnie Harlow, supermodel și antreprenor în domeniul frumuseții, a împărtășit felicitări de sărbători generate de inteligența artificială, concepute cu ajutorul instrumentului Create Real Magic de la Coca-Cola, pentru a oferi fanilor o perspectivă unică asupra a ceea ce este cel mai important în acest sezon festiv.
Anul acesta, legătura istorică Coca-Cola cu Crăciunul este reînnoită prin lansarea mult așteptatei campanii „Trezește magia Crăciunului care trăiește în tine”, ancorată în acte de bunătate, generozitate și bunăvoință, pentru a celebra spiritul Crăciunului din fiecare dintre noi.
Ediția din decembrie reprezintă tributul lui Winnie pentru tot ceea ce înseamnă modă, fabulos și sărbători. Bucurie în Jamaica este inspirat din sărbătorile pe care Winnie le-a petrecut pe plajă, bucurându-se de festinurile de vacanță la grătar. Cozy in Canada este o aluzie la Crăciunurile confortabile petrecute alături de familia ei în Ontario.
Imaginile lui Winnie evidențiază capacitatea IA de a conecta și de a-i invita pe oameni să își îmbrățișeze individualitatea, indiferent de locul în care se află în lume.
„Sunt foarte încântată să fac parte din acest proiect inovator. În tot ceea ce fac, creativitatea și bunătatea sunt esențiale și îmi place modul în care generatorul de felicitări de Crăciun Coca-Cola Create Real Magic AI oferă tuturor șansa de a crea conform lumii așa cum o văd ei și de a împărtăși viziunea lor unică despre Crăciun. Împreună, invităm oamenii de pretutindeni să facă acest lucru. Oamenii vor să arate că le pasă prin trimiterea unei felicitări, dar multe dintre felicitările pe care le puteți cumpăra din magazine nu reflectă întotdeauna lumea în care trăim sau chiar locul în care vă aflați în lume. Acest parteneriat înseamnă mai mult decât crearea de imagini; este vorba despre stabilirea unui nou standard de reprezentare în toate formele de media. Am perturbat moda, acum este timpul să perturbăm modul în care trimitem felicitările de Crăciun și cum arată acest lucru.”,
a declarat Winnie.
Platforma Create Real Magic de la Coca-Cola permite tuturor să experimenteze inteligența artificială și să își creeze propriile felicitări de Crăciun partajabile, într-un mod care să reflecte în mod unic modul în care sărbătoresc sezonul festiv. Alături de puterea inteligenței artificiale de a visa la cele mai creative modele, Coca- Cola oferă un acces fără precedent la personajele și imaginile sale iconice. Prin împărtășirea acestor bunuri istorice – și permițând ca acestea să fie văzute prin prisma noilor tehnologii – ele pot fi redescoperite de o generație mai tânără, permițându-le să fie reinterpretate și relevante în 2023.
„Întoarcem scenariul. Punem literalmente puterea mărcii noastre în mâinile fanilor noștri. Acum, aceștia pot personaliza felicitările de Crăciun și se pot reprezenta așa cum le-ar plăcea să fie văzuți, într-un mod care să reprezinte modul în care sărbătoresc perioada Crăciunului, atunci când își împărtășesc creațiile de sărbători pe canalele lor de socializare cu cei dragi.”,
a precizat Pratik Thakar, responsabilul global Coca-Cola pentru Inteligență Artificială Generativă.
Winnie și Coca-Cola încurajează oamenii din întreaga lume să viziteze site-ul CreateRealMagic.com și să creeze lucrări de artă pe care să le împărtășească cu familia și prietenii. Creatorii pot descărca, partaja, copia și distribui felicitările lor așa cum doresc.
Campania festivă globală din acest an prinde viață în mai multe forme și va fi adaptată în peste 80 de piețe din întreaga lume. Tema unificatoare este magia bunătății și spiritul de generozitate și bunăvoință din noi toți. Această narațiune se extinde pe toate canalele – de la spotul TV, la experiențe fizice cu turneul iconic al Caravanei de Crăciun Coca-Cola și parteneriate caritabile locale, la inițiative digitale, așa cum generatorul de felicitări de Crăciun IA „Create Real Magic” și testul „Find Your Inner Santa”, sau două scurtmetraje care urmează să apară de Crăciun.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit