Renault Trucks a început vânzarea de vehicule electrice încă din 2020, acoperind o gamă variată de modele, de la 3,1 la 26 t. De la începutul anului viitor, producătorul francez a anunţat extindere ofertei cu două modele de până la 44 t: Renault Trucks T E-Tech pentru transport regional și Renault Trucks C E-Tech pentru construcții.
Noile modele din gama grea vor fi propulsate de două sau trei motoare electrice, ce vor furniza o putere combinată de până la 490 kW (echivalentul a 666 CP), şi vor fi echipate cu transmisie Optidriver.
Camioanele Renault Trucks T și C E-Tech vor avea între două și șase pachete de baterii litiu-ion, cu o capacitate între 180 și 540 kWh. Acestea pot fi complet încărcate în 9,5 ore de la o sursă de curent alternativ (AC) de până la 43 kW, sau în 2,5 ore prin alimentare la curent direct (DC), de până la 250 kW. Autonomia promisă de producător este de până la 300 km cu o singură încărcare a bateriilor și de până la 500 km cu o încărcare intermediară rapidă de o oră (250 kW).
Pentru a se adapta cu ușurință oricărui tip de caroserie și, în consecință, oricărei aplicaţii, Renault Trucks T și C E-Tech vor putea fi echipate cu trei tipuri de prize de putere (PTO): electrică, electromecanică sau pe cutia de viteze.
Vehiculele vor avea masă totală maxim admisă de 44 t și vor fi disponibile în versiuni de autotractor 4×2 și 6×2, precum și în versiuni rigide de 4×2, 6×2 și 8×2 tridem.
Renault Trucks T și C E-Tech vor fi produse la fabrica Renault Trucks de la Bourg-en-Bresse şi vor fi disponibile spre vânzare în primul trimestru al 2023. Producătorul francez intenționează ca până în 2030 nu mai puţin de jumătate din vehiculele comercializate anual să fie modele electrice.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit