Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Prețurile vehiculelor comerciale grele noi vândute în Franța continuă să crească, fiind acum cu 12% mai mari decât în prima jumătate a lui 2022 atât pentru autotractoare, cât și pentru autoșasiuri. Reducerile oferite la achiziționarea camioanelor sunt considerate prea mici de către mulți transportatori, iar oferirea la schimb a unui vehicul vechi este și ea dezavantajoasă, așa cum consideră alți 67%. De aceea comenzile au scăzut cu 5,5% pentru autotractoare și cu 4,1% pentru șasiuri.

Numărul de comenzi noi la jumătatea lui 2023 nu mai seamănă cu numărul de înmatriculări de vehicule noi de la începutul anului, ci este mult sub, mai ales din cauza termenelor de livrare care continuă să fie mari, dar, pe de altă parte, a crescut numărul contractelor de întreținere și reparații, care acoperă acum 41,2% din flota franceză, față de 35,9% în ianuarie.

Camioanele Renault Trucks din seria T comandate la final de 2021 au termen de livrare octombrie 2022 și în ianuarie Ginel Trincă, directorul de vânzări al companiei, estima să acopere, prin comenzi, cele mai multe locuri alocate României în producție. „Este o situație pe care nu am mai întâlnit-o niciodată din 2000, de când lucrez în industria camioanelor: să știi exact, de la început de an, ce vei face până la final, ce contracte ai, ce prețuri, ce costuri și ce profitabilitate. Noi am muncit mult să creăm o echipă bună, omogenă, stabilă, și e greu să motivezi vânzătorii dacă nu ai ce să vinzi. Din fericire, am mai găsit breșe, anumite segmente pe care există capacitate de producție – Master de 3,5 t, modele de 16-18 t pentru distribuție, frigorifice, configurații care poate în alte țări nu se vând – și încercăm să le promovăm în România. Asta înseamnă să investim în continuare în pregătirea tehnică a echipei, dar merită efortul, deoarece ne ajută să ne adaptăm mai bine la piață.“ Și pentru clienți este o provocare să facă planificări din timp, este de părere Ginel Trincă, să se pregătească în avans pentru noile contracte și să gândească de pe acum pentru 2023.

Directorul de vânzări Renault Trucks România este de părere că în 2022 va continua criza de materii prime și de microcipuri, iar cererile de camioane vor fi la un nivel înalt în următorii ani, datorită viitoarei treceri la vehicule electrice sau cu energii alternative și creșterii volumelor de mărfuri ce trebuie transportate.