Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit datelor furnizate de Biroul Federal de Statistică (Destatis), schimburile comerciale dintre România și Germania au depășit cu 11% volumul schimburilor în prima jumătate al acestui an, față de anul trecut.

Importurile și exporturile între cele două țări au însumat peste 20,5 de miliarde de euro în perioada ianuarie – iunie 2023, ceea ce reprezintă o creștere de 11,4% în comparație cu perioada similară a anului precedent, când valoarea schimburilor a fost de 18,4 miliarde de euro.

Exporturile din Germania către România au atins suma de 10,7 miliarde de euro, înregistrând o creștere de 8,1% față de perioada similară din 2022. În același timp, importurile Germaniei din România au totalizat 9,8 miliarde de euro, reflectând o creștere de 15,3% comparativ cu primele șase luni al anului anterior. Rezultatele plasează România pe locul 19 în clasamentul partenerilor comerciali ai Germaniei în privința exporturilor, iar pe locul 21 în cea a importurilor.

„Relațiile economice româno-germane au avut și în acest an o evoluție pozitivă. Interesul firmelor germane de a deschide afaceri sau a-și extinde activitățile în România este în continuare mare. Însă, pentru un mediu de afaceri favorabil și competitiv, companiile au nevoie de predictibilitate, în special în privința  politicilor fiscale. Mediul de afaceri solicită de mult timp o strategie fiscală pe termen lung, care să urmărească utilizarea mai eficientă a finanțelor publice, să consolideze în același timp capacitatea administrativă a autorităților fiscale, prin profesionalizare și prin digitalizarea proceselor.”,

a menționat Sebastian Metz, director general și membru în Consiliul Director al AHK România.

Republica Moldova a atins 413 milioane de euro în volumul schimburilor comerciale din primele șase luni ale anului, reflectând o creștere de 2,9% în comparație cu aceeași perioadă al anului precedent. Exporturile au avut o valoare totală de peste 274 de milioane de euro, înregistrând o creștere de 8,1%. De asemenea, importurile din Republica Moldova au însumat 139 de milioane de euro, înregistrând o scădere de 6,1% în comparație cu primele șase luni din 2022.

VTEX, platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează operațiunile de comerț la nivel global, a anunțat lansarea a cinci noi produse la VTEX DAY 2023, desfășurat în București pe 15 iunie.

Noile soluții sunt dedicate companiilor care doresc să creeze arhitecturi pentru afaceri online și experiențe care să le eficientizeze operațiunile în dezvoltarea de noi canale de vânzare.

În această nouă eră a retailului și comerțului digital, eficiența devine o prioritate principală, dat fiind faptul că industria a crescut rapid în ultimii ani (în special în 2020 și 2021). Potrivit estimărilor, 37% dintre comercianți nu reușesc să-și atingă obiectivele de profitabilitate.

Situația se datorează acelor provocări semnificative care includ inflația, o creștere cu 22% în privința stocurilor față de perioada de la sfârșitul pandemiei, schimbarea comportamentului consumatorilor (spre exemplu, 83% dintre cumpărătorii B2B optează să facă cumpărături prin canale digitale), precum și costurile mai mari a cumpărăturilor, printre altele.

„Ne aflăm într-un punct de cotitură. Liderii comerțului digital trebuie să-și reevalueze investițiile în digitalizare pentru a se concentra pe ceea ce aduce cu adevărat rezultatele așteptate: achiziția și fidelizarea clienților, optimizarea stocurilor și reducerea costurilor de mentenanță a tehnologiei. Suntem foarte mândri să oferim o platformă avansată și completă, care îmbunătățește semnificativ eficiența vânzărilor, permițând comercianților să depășească valorile medii de creștere ale pieței și să obțină rezultate remarcabile.”, a remarcat Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) în cadrul VTEX.

În acest context, VTEX a lansat cinci soluții tehnologice care deschid noi oportunități de creștere ale clienților și partenerilor dintr-un ecosistem robust, totodată care le va permite companiilor să se adapteze rapid la schimbările din industrie și să își consolideze prezența în online.

Noile lansări din acest an pentru optimizarea investițiilor inteligente în comerțul digital și găsirea unor oportunități de creștere

Aplicația VTEX Sales este noul produs omnichannel menit să accelereze legătura dintre vânzările digitale și magazinele fizice. Prin noul instrument clienții pot să-și valorifice întregul potențial al operațiunilor de comerț fizic și online, având acces la inventarul din toate magazinele fizice, la centrele de distribuție, la vânzătorii și furnizorii parteneri, la datele de achiziție anterioare ale clienților (atât din comerțul digital, cât și din magazinele fizice), informații despre achiziții nefinalizate, dar și vizibilitate asupra comportamentului clienților. De asemenea, utilizatorii vor oferi o asistență mai bună clienților și vor putea înregistra mai multe vânzări care să le majoreze coșul mediu de cumpărături, oferind agentului de vânzări un avantaj în orice negociere cu clientul.

Unul dintre cei mai mari diferențiatori ai aplicației VTEX Sales este capacitatea de a accesa inventarul de pe orice canal și de a evita pierderea vânzărilor prin folosirea unei strategii de tip endless aisle (la cerere), ce permite cumpărătorilor din magazin să rezerve pe loc din stocul online. De la inventarul de ecommerce până la stocurile întregii rețele de magazine fizice și chiar inventarul vânzătorilor terți și furnizorilor parteneri ai retailerilor (dacă vorbim despre un marketplace), aplicația VTEX Sales integrează într-un singur produs întreaga operațiune a retailerului, indiferent de canal.

Aplicația VTEX Sales afișează în timp real un dashboard complet pentru a gestiona performanțele reprezentanților de vânzări. Mai mult, specialiștii în vânzări își pot urmări rezultatele, iar managerii pot crea stimulente financiare și campanii pentru a crește productivitatea echipelor lor.

Cu toate acestea, pentru a rula o operațiune omnichannel reală este necesară optimizarea pașilor făcuți după plasarea comenzii online – ridicare, împachetare și livrare. În momentul când retailerii pun la dispoziție stocurile fizice pe alte canale, aceste magazine trebuie să devină adevărate centre de distribuție. De aceea, VTEX a creat VTEX Pick and Pack, o soluție de logistică end-to-end care permite implementarea rapidă a unei operațiuni de fulfillment în magazinele fizice.

VTEX Pick and Pack poate fi accesat simplu și intuitiv de pe telefonul mobil, combinând o aplicație destinată echipelor din magazin care sortează și împachetează produsele cu o alta dedicată șoferilor care fac livrările. Instrumentul face posibilă efectuarea comenzilor mai rapid și mai eficient. În plus, produsul este deja conectat cu sistemul de gestionare a comenzilor OMS (Order Management System) al VTEX, astfel încât implementarea să fie facilă, fără să fie nevoie de vreun middleware sau alt cod care să funcționeze ca un liant.

Managerul de operațiuni poate urmări performanța întregului proces – de la reprezentanții magazinului, în fiecare dintre magazinele din rețea și chiar a șoferiilor care fac livrări. Totul se face prin intermediul dashboard-ului de performanță din VTEX Admin, astfel încât problemele care apar să poată fi rezolvate rapid.

„Prin abordarea omnichannel, magazinele noastre fizice influențează în prezent peste o treime din vânzările online și intenționăm să continuăm să creștem această cifră. Acum putem să le spunem întotdeauna Da! clienților noștri. Este fie Da, îl avem în magazin!, fie Da, îl avem la cerere!. Dar este Da! sau Da!. Aplicația VTEX Sales este cheia către asigurarea celor mai bune experiențe și către creșterea nivelului de satisfacție a clienților. Chiar dacă un produs este epuizat într-o locație, îl putem găsi rapid în alta.”,

a precizat Robin Drogat, lider Omnichannel Experience la Decathlon, unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive din lume.

De asemenea, VTEX introduce o altă caracteristică pentru optimizarea procesului de livrare către clienții finali, VTEX Shipping Network, rețeaua de livrare a VTEX, care are acum o modalitate simplificată de utilizare a serviciilor celui mai des întâlnit transportator din Brazilia – compania națională de servicii poștale, Correios. Este o experiență plug-and-play și poate fi activată sau configurată cu doar câteva click-uri direct în interfața de administrare a platformei.

VTEX Shipping Network conectează retailerii brazilieni cu o rețea de transportatori, oferind posibilitatea de a alege prețuri mai bune. Această nouă integrare va actualiza automat informațiile despre platforma clientului, cum ar fi starea livrării și urmărirea fiecărei comenzi, etichetele comenzii și tabelele cu tarifele de expediere, așa cum au fost actualizate de Correios. Datorită prezenței VTEX și a volumului mare de comenzi care trec prin platforma sa din regiune, acesta poate oferi prețuri speciale în parteneriat cu Correios, iar comerciantul își poate calcula reducerile de costuri și poate activa noul contract direct prin platformă.

Noile produse ajută la diminuarea muncii fizice și a eforturilor de integrare, precum și la dezvoltarea mai rapidă a operațiunilor comercianților. Pe lângă gestionarea tuturor operațiunilor din interfața de administrare VTEX, comercianții pot folosi și API-uri pentru a se integra cu WMS și ERP.

Excelență remarcabilă în comunicarea cu viitorii cumpărători

În ultimul an, VTEX a lansat Live Shopping pentru a le oferi clienților săi instrumente prin care să-și crească traficul organic de pe propriile canale. În cadrul VTEX DAY 2023, compania a anunțat o nouă funcție pentru a crește implicarea, loialitatea și vânzările în magazinele online.

VTEX Personal Shopper le permite comercianților să-și majoreze vânzările și valoarea medie a comenzilor online. Totodată, aplicația ajută companiile să ofere clienților, individual, un serviciu exclusiv, bazat pe transmisiuni live. La solicitarea de asistență a clientului, agentul de vânzări dedicat poate să se conectează video prin intermediul interfeței de administrare VTEX. De acolo, reprezentantul de vânzări va selecta și trimite produsele clientului, pe care le poate adăuga în coș pe loc.

O altă soluție este Extensions Hub, o nouă versiune a magazinului de aplicații VTEX, unde retailerii își pot extinde oferta prin adăugarea soluțiilor create de parteneri cu VTEX IO. Astfel, retailerii pot găsi și configura soluții de la parteneri, fără a părăsi interfața de administrare VTEX și pot face plăți ca parte a facturii lor VTEX. Prin aceasta, integrările sunt în mâinile retailerului într-un mod scalabil și sigur, reprezentând un alt pas în viziunea VTEX de a construi un ecosistem activ și conectat.

„Suntem siguri că aceste noi soluții vor ajuta clienții să fie mai eficienți și să ia decizii mai bune. Având în vedere angajamentul nostru de a fi coloana vertebrală pentru comerțul interconectat, noi lucrăm în mod constant la noi tehnologii. Pentru clienții care își conectează toate operațiunile de comerț digital, lucrăm la instrumente de vânzări bazate pe inteligență artificială și, totodată, explorăm potențialul inteligenței artificiale de a eficientiza experiența de cumpărare pe canalele online.”,

a subliniat Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) în cadrul VTEX.

În timpul evenimentului, VTEX a lansat și noi actualizări de la mai mulți parteneri din ecosistem. Google și VTEX, spre exemplu, au anunțat un parteneriat care va permite celor peste 3.000 de companii de e-commerce din întreaga lume să adauge ca metodă de plată în pagina lor de achiziții butonul „Plătește cu Google Pay”. Acest lucru simplifică viața comercianților și va fi disponibilă nativ în VTEX, permițând integrarea, în câteva secunde, direct cu platforma de administrare.

Pentru a afla mai multe detalii despre tehnologiile de top ale VTEX vizitați bit.ly/VTEXDAY23launches.

„Acest parteneriat este foarte important pentru că permite Google să conecteze mai ușor cumpărătorii și vânzătorii printr-o experiență simplă și sigură, care îmbunătățește semnificativ experiența de plată pentru consumatori, creând astfel și oportunități de creștere a vânzărilor.”,

a declarat Natacha Litvinov, șeful departamentului Plăți și Strategii de Operare la Google.