AHK România anunță cifrele privind schimburile comerciale dintre Germania și România în prima jumătate a anului 2022, conform Biroului Federal de Statistică (Destatis)
Volumul schimburilor comerciale dintre Germania și România își menține tendința ascendentă și în prima jumătate a anului 2022, însumând 18,4 mld. EUR. Creșterea este de 12,3% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut (primele 6 luni 2021: 16,4 md. EUR) , potrivit ultimelor cifre ale Destatis. Dacă luăm însă în calcul rata de creștere a inflației și scumpirea produselor în aceeași perioadă, creșterea reală este mult mai mică, aproape de volumele de anul trecut.
Astfel, exporturile către România s-au ridicat la 9,8 mld. EUR, ceea ce înseamnă o creștere de 8,8% față de perioada similară din 2021, în vreme ce importurile Germaniei din România au însumat 8,6 mld. EUR, în creștere cu 16,6% față de primele șase luni ale anului trecut. Aceste rezultate plasează România pe locul 19 în topul partenerilor comerciali ai Germaniei privind exporturile și pe locul 21 privind importurile. Și asta în timp ce, pentru România, Germania rămâne unul dintre cei mai importanți parteneri comerciali, ceea ce spune totul despre dimensiunile celor două economii.
„Dezvoltarea relațiilor economice româno-germane este foarte îmbucurătoare, în special în actualul context internațional dificil. Asistăm la un interes substanțial al firmelor germane de a deschide afaceri în România, respectiv de a a-și extinde aici activitățile, ceea ce pune bazele unei și mai bune dezvoltări a comerțului bilateral. Dacă se menține această dinamică, valoarea schimburilor comerciale bilaterale se apropie în 2022 de 40 mld. EUR. Având în vedere reorientarea lanțurilor internaționale de aprovizionare, dar și datorită deschiderii de noi zăcăminte de gaze naturale, România reprezintă un amplasament investițional bun pentru economia germană. Relațiile bilaterale nu se pot decupla însă de evoluțiile geopolitice globale. Inflația crescută, dobânzile mari, prețurile ridicate la energie, blocajele existente din lanțurile de aprovizionare, încrederea scăzută a consumatorilor sunt doar câțiva factori care apasă din ce în ce mai mult asupra economiei”, este de părere Sebastian Metz, director general și membru în Consiliul Director al AHK România.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit