Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dezvoltarea retelei TEN-T si cresterea sigurantei rutiere, printre obiectivele principale.
Ministrul interimar al transporturilor, Rovana Plumb, a prezentat astazi, 22 ianuarie a.c., in fata europarlamentarilor din Comisia de Transport si Turism a Parlamentului European (TRAN) obiectivele Romaniei la presedintia Consiliului Uniunii Europene. Printre acestea se numara dezvoltarea retelei TEN-T de drumuri europene, dar si cresterea conectivitatii si mobilitatii sustenabile.

Politicile promovate de tara noastra pe segmentul transporturilor vizeaza coeziune si acces la piata pentru toti cetatenii europeni, iar in acest context dezvoltarea unei retele multi-modale este foarte importanta, inclusiv din perspectiva necesitatii reducerii poluarii. Pe termen scurt trebuie gasita si o solutie alternativa (de rezerva) in cazul in care negocierile pe marginea Brexit-ului vor esua. Sunt vizate toate sectoarele de transport – rutier, maritim, feroviar si aerian – cu implicatii asupra mobilitatii persoanelor si vehiculelor.
Special in domeniul rutier s-a subliniat preocuparea pentru imbunatatirea conditiilor de munca ale lucratorilor, eficientizarea controlului si aplicarea nediscriminatorie a legislatiei, precum si cresterea sigurantei rutiere. De altfel, acest ultim punct este o prioritate si va fi luat imediat in discutie, asteptandu-se o finalitate pana la sfarsitul lui februarie a.c.
Pentru a doua parte a mandatului Romaniei sunt planificate proiectele pe eurovinieta, drepturile pasagerilor si transportul intermodal, dar si digitalizarea.
Obiectivele si temele prioritare se regasesc in agendele evenimentelor ce vor fi organizate in perioada urmatoare: consiliul informal al ministrilor transporturilor, care va avea loc la Bucuresti, pe 27 martie, avand ca obiectiv reteaua TEN-T si finantarea acesteia, precum si o conferinta internationala privind siguranta rutiera.
Membrii Comisiei TRAN au insistat pentru mai multe informatii privind Pachetul Mobilitate 1. Ministrul Transporturilor a dat asigurari ca Romania, in calitate de presedinte al Consiliul UE, este dispusa sa intre la trialog si asteapta mai multe informatii de la Comisie, daca se doresc discutii pe tot pachetul in ansamblu sau punctual, pe anumite dosare.

Astazi, 10.01.2019, Comisia de Transport si Turism a Parlamentului European (TRAN) a votat amendamentele de compromis privind Pachetul Mobilitate 1.

Unul dintre europarlamentari a incercat sa amane votul pe motiv ca in paralel afara se desfasura un protest al asociatiilor profesionale din Romania, Bulgaria si Polonia, de a caror opinie era bine sa se tina cont, arata el, deoarece daca se vor vota propunerile nu s-ar face decat sa se instituie un decalaj definitiv intre vest si est, dar europarlamentarul francez Karima Delli, presedinta Comisiei, s-a opus, invocand faptul ca la acest Pachet se lucreaza de peste un an si nu se poate amana la infinit votul. „Noi suntem legiuitori si trebuie sa oferim conditii mai bune de munca“, a subliniat aceasta, „deci trebuie sa ne asumam raspunderea pentru vot“.

 

Nici interventiile europarlamentarilor romani Marian-Jean Marinescu si Maria Grapini, care pentru a amana votul au invocat un viciu de procedura – faptul ca nu a existat traducere in toate limbile pentru propunerile ce urmau sa se voteze – nu au fost acceptate, astfel ca s-a trecut la vot.

Comisia a respins propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere si de odihna ai soferilor profesionisti (apartinand raportorului Wim van de Camp – cu 28 de voturi pentru si 17 impotriva) si propunerea de lege speciala pentru aplicarea Directivei detasarii nr. 71/1996 la transporturile rutiere (raportor Merja Kyllönen).

Iar propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie si a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piata de transport rutier de marfa, apartinand raportorului Ismail Ertug, a fost adoptata cu 27 de voturi pentru si 21 impotriva.

Aceste trei dosare au fost respinse in sedinta plenara din iulie 2018 si au fost trimise inapoi Comisiei TRAN in vederea revizuirii lor.