Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Șoferii profesioniști și-au făcut auzită vocea în Comisia Petiții (PETI) din Parlamentul European, acolo unde Adriana Mureșan, inițiatoarea petiției „Opriți asasinatele șoferilor în parcări!“ a venit cu mai multe soluții ce ar putea fi legiferate pentru a proteja mai bine conducătorii auto. În cadrul aceleași ședințe a fost prezent și un reprezentant al Comisiei Europene, care a precizat că deja se lucrează la noi standarde privind siguranța în parcări.

Din partea Comisiei Europene a vorbit Emmanuel Cabau, care a fost de acord cu Adriana Mureșan, afirmând că „securitatea șoferilor trebuie consolidată“. În acest sens, a explicat el, în cadrul recent adoptatului Pachet Mobilitate 1, Comisia lucrează acum la un act delegat, care va determina standarde la nivel european și reguli privitor la zone de parcare sigure. „Acest act delegat va stipula cerințe clare în ceea ce privește serviciile și nivelul de siguranță în zonele de parcare. Comisia face presiune pe statele membre și pe operatorii privați de infrastructură rutieră pentru a pune la dispoziție mai multe locuri de parcare, inclusiv pentru a pune la dispoziție fonduri necesare construcției în cadrul facilității „Conectarea Europei“, a afirmat Emmanuel Cabau.

Întrebat când va intra în vigoare actul delegat, reprezentantul Comisiei a spus că nu știe când se va întâmpla acest lucru, însă actul va include cerințe complete privind siguranța – perimetru, zona de parcare, punctele de intrare și procedurile privind personalul – , dar și cerințe privind regulile de certificare a zonelor sigure conform standardelor europene.  Cu toate acestea, actul nu constituie o obligație pentru statele membre. „Comisia este de acord că este nevoie de un cadru legal pentru crearea de spații de parcare sigure.“