Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Importatorii, exportatorii, producătorii, distribuitorii și transportatorii sunt nevoiți acum, în noul context generat de Brexit, să-și reanalizeze toate procesele logistice, acestea nemaifiind similare celor de dinainte de 1 ianuarie 2021. „Vă recomand să apelați la comisionari vamali și să instituiți o bună comunicare cu părțile implicate. De asemenea, este benefică pregătirea formalităților vamale în avans“, este de părere Marius Gaiță, Customs Manager în cadrul Euroccoper.

Luisa Mateescu, Managing Partner Pabllo Logistics, atrage însă atenția asupra organizării diferite a instituțiilor vamale din Anglia și a responsabilităților acestora. „Spre deosebire de România, unde un comisionar vamal se ocupă de toate aspectele vamale, în Marea Britanie doar anumite societăți se ocupă de import, iar altele de export. De asemenea, sunt comisionari vamali specializați pe vămuirea produselor alimentare cu regim special“, a spus aceasta în cadrul Supply Chain Reaction #9, organizat de Arilog cu tema „Vama post-Brexit: Mit vs. Realitate“.

Un alt aspect favorabil Angliei, în raport cu România, este faptul că importatorul, indiferent că e mare sau mic, își poate depune singur declarațiile, remarcă Marius Gaiță. Chiar și în cazul în care declarația este depusă prin comisionar, acesta e doar un „scrib“ care transcrie datele și le depune. „Răspunderea lui se limitează aici, iar restul sarcinilor îi revin importatorului /exportatorului. Comisionarul nu e tras ca în România delictual în acest angrenaj, e doar o interfață.“

Lucrul rău, în opinia lui Marius Gaiță, este că cei care nu au lucrat în afara UE, acum s-au lovit de un val de informații pe care nu reușesc să le înțeleagă, motiv pentru care au „invadat“ comisionarii. „Aceștia sunt depășiți, 99% nu mai acceptă nicio firmă în plus pentru declarații. Avem și noi clienți care au ajuns cu camioanele în Anglia și nu au reușit să facă vama.“