Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
75% dintre retailerii online din țara noastră își propun ca principal obiectiv de business extinderea gamelor de produse, pe fondul inflației ridicate, pentru a răspunde nevoilor consumatorilor și a satisface dorința pentru diversitate a clienților, potrivit unei analize realizate de Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital de pe piața locală.
Pentru a obține o creștere în business și pentru a ține pasul cu tendințele pieței, 10% dintre companiile din industria de ecommerce intenționează să investească în automatizarea anumitor procese de afaceri, 7% să își majoreze cota de piață, iar 7% să își optimizeze strategiile și bugetele de promovare până la sfârșitul anului.
De asemenea, potrivit analizei realizate de Limitless Agency, retailerii online raportează mai multe provocări principale la nivel de business, printre care 30% semnalează scăderea numărului de comenzi și vânzări slabe, 20% – concurența ridicată, 16% – problemele cu stocurile și furnizorii, 11% – imprevizibilitatea și 8% creșterea cheltuielilor.
Mai mult, 40% dintre retailerii online consideră că piața de ecommerce se confruntă, în special, cu creșterea concurenței externe și cu o piață suprasaturată, precum și cu practici neloiale, probleme cu livrările de comenzi și un deficit de personal calificat.
Conform analizei, 35% dintre jucătorii de pe piața de ecommerce sunt preocupați de inflația ridicată, 20% de impredictibilitatea în afaceri, 15% de creșterea impozitelor, tot astfel și 15% de instabilitatea fiscală, iar 10% de asigurarea cashflow-ului.
Cu toate acestea, piața de ecommerce din România se află pe un trend ascendent, românii făcând achiziții online în valoare de peste 180 de milioane de euro în primul trimestru, în timp ce consumul privat a crescut rapid cu 7,3% în martie 2023, determinat de creșterea vânzărilor de îmbrăcăminte și încălțăminte, precum și de produse alimentare, potrivit datelor agenției Limitless Agency.
„Pe o piață care crește într-un ritm accelerat, cum este cea de ecommerce, investițiile continue în dezvoltarea propriului magazin online trebuie să fie preocuparea principală a oricărui antreprenor. Într-un context în care și concurența este tot mai strânsă, iar consumatorii sunt tot mai exigenți, pe lângă diversificarea gamei de produse și implementarea unor automatizări care să simplifice procesul de lucru, retailerii online investesc tot mai mult în campanii de promovare online, în special Google Shopping Ads, Display Ads, Search Ads, dar și Facebook Ads. La Limitless folosim tehnologii avansate pentru promovarea produselor, cu o rată de conversie ridicată și o creștere rapidă a vânzărilor și a profitului clienților.”,
a declarat Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.
Industria construcțiilor are o dinamică bună în acest an dificil din punct de vedere economic. Lucrările din construcții nu au fost la fel de afectate de pandemie precum alte sectoare economice, însă achizițiile publice, care au un rol foarte important, nasc în continuare discuții. „Rolul important al Statului se corelează de multe ori cu probleme pe zona de achiziții publice. Există un risc de comportamente incorecte, anticoncurențiale, legate de procedurile de achiziții publice. Am avut multe astfel de cazuri în zona licitațiilor de construcții, atât pe zona de marcaje, cât și pe lucrări de mentenanță sau deszăpezire“, atrage atenția Bogdan Chirițoiu, Președintele Consiliul Concurenței, în cadrul webinarului „Concurența în construcții“, organizat de Pria Events. „Legea achizițiilor publice spune că dacă o companie a fost implicată în încălcări ale legii, între care și cea legată de legea concurenței, compania poate fi exclusă de la achiziții publice pe o perioadă de trei ani. Acum, împreună cu ANAP, putem centraliza informațiile pe site-ul nostru și putem afișa care sunt companiile sancționate în ultima vreme de Consiliul Concurenței pentru încălcări/trucări ale licitațiilor publice. De asemenea, detaliem și modurile în care aceste companii pot scăpa de pedeapsă, prin acțiuni de clemență/recunoaștere a vinovăției sau prin măsuri clare prin care să poată evita pe viitor alte încălcări ale legii.“
Bogdan Chirițoiu subliniază că recent a sancționat mai multe companii care au organizat un consorțiu. „Chiar și atunci când aceste înțelegeri nu sunt secrete, pot apărea probleme de concurență. E normal să se asocieze companiile, ca să poată derula un contract public sau privat, pentru că una singură nu are toate abilitățile sau nu vrea să își aloce toate resursele unui singur proiect, dar în cazul de față s-a ajuns la o situație extremă pentru că toate companiile din zona respectivă s-au asociat, iar la licitație au participat ca un singur actor. Iar asta a întrecut limitele.“ Mihaela Ion, Partener la Popovici Nițu Stoica și Asociații, amintește însă că zonele de risc nu sunt numai achizițiile publice, respectiv înțelegerile orizontale între societăți concurente, ci și potențialele înțelegeri verticale, prin care un furnizor de materii prime poate să intervină în politica de ofertare a societății de construcții în achiziții. „În vremuri de criză mereu au apărut cartelurile, pentru că societățile încercau să găsească o soluție pentru a supraviețui. Societățile de construcții și nu numai, în contextul actual, nu trebuie să discute, de exemplu, despre salariile pe care le oferă sau despre măsurile pe care vor să le întreprindă cu privire la angajați, pentru că și asta este o zonă de risc.“
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).