Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se așteaptă o vară foarte dificilă pe principala axă de transport care leagă Italia de Europa Centrală. Șantierele de pe rețeaua feroviară germană vor reduce numărul de trenuri și astfel va crește numărul de camioane, ceea ce va îngroșa rândurile mașinilor turistice.

Pentru a complica și mai mult munca șoferilor de camioane, autoritățile austriece au instituit noi interdicții pe autostrada A12 Brenner și pe autostrada A13: în perioada 2 iulie – 27 august, interdicția de circulație de sâmbătă este devansată la ora 7 dimineața și va dura până la ora 15.00, când intră în vigoare interdicția obișnuită de weekend. Cu toate acestea, această interdicție se referă doar la vehiculele care tranzitează din Italia spre Germania (sau invers), deoarece cele care au ca punct de sosire sau de plecare Austria sunt exceptate.

Și tocmai această scutire a declanșat reacția unor asociații italiene. „Măsura discriminează în mod clar companiile italiene, guvernul ar trebui să intervină imediat”, a declarat președintele Anita, Thomas Baumgartner. Asociația consideră că această măsură este „un tratament inegal care riscă să compromită concurența loială pe piață, favorizând întreprinderile austriece și limitând, fără niciun criteriu logic, activitatea întreprinderilor din țara noastră” și solicită intervenția guvernului italian. Confartigianato Trasporti solicită, de asemenea, o intervenție din partea Romei împotriva acestei măsuri.

Confartigianato Trasporti a publicat rezultatele sondajului privind transportul rutier italian în primul trimestru al anului 2021. În general, semnele de recuperare apar după criza declanșată de pandemie, dar nu toți parametrii arată o revenire la perioada de dinaintea virusului Covid-19. 

De fapt, dacă volumele transportate au atins nivelul pre-Covid, cifra de afaceri din primul trimestru rămâne mai mică decât cea din aceeași perioadă a anului precedent cu 6,9% (un procent totuși mai mic decât cel din 2020 comparativ cu 2019, care este -12,2%).

Pe de altă parte, valoarea investițiilor a crescut cu 4,4%, confirmând performanța bună a celui de-al patrulea trimestru al anului 2020 (+ 10,5%). Un rezultat la care contribuie și finanțarea pentru reînnoirea parcului. Revine și problema deficitului de șoferi de vehicule comerciale: Confartigianato Trasporti estimează că în mai 2021 lipseau 7.911 șoferi în Italia, cea mai mare valoare înregistrată în mai în ultimii trei ani.