În mai multe județe din țară, noile contracte de delegare încheiate cu consiliile județene au împlinit deja un an, iar potrivit legii operatorii de transport pot solicita majorare de tarif. Cu toate acestea, deși au toate documentele doveditoare pentru a-și justifica cererea, iar din actele contabile reiese clar care sunt costurile de operare și încasările pe fiecare traseu în parte, consiliile județene nu acceptă creșterea prețurilor și nici nu oferă compensații, din lipsă de buget.
Dacă doriți să știți cum puteți obține totuși majorarea tarifară în ciuda opoziției CJ-urilor, vă așteptăm la Gala Tranzit, pe 17 octombrie, la Grand Hotel Italia în Cluj. Vă va spune acest lucru avocatul Andreea Hedeș, cu experiență în procese împotriva consiliilor județene.
În plus, despre situația transportului județean la nivel național și situații punctuale din fiecare județ vom discuta împreună cu deputatul Vasile Toma, cu Florin Bocai, vicepreședintele Federației Operatorilor Români de Transport, și cu consultantul Vlad Gaje, care a trecut din tabăra CJ în cea a transportatorilor și lucrează într-una dintre cele mai mari companii de profil din țară.
Tot pe subiectul transportului național vom atinge și problema transportului interjudețean, invitaților de mai sus alăturându-li-se Mihai Cuciureanu și Paul Manole, din partea Autorității Rutiere Române, și Dan Voicu, șef serviciu Monitorizare și Control în cadrul Inspectoratului de Stat pentru Control în Transportul Rutier.
Pentru mai multe informații legate de programul Galei și de celelalte subiecte interesante cu care vă așteptăm la Cluj, vă invit să accesați https://traficmedia.ro/gala-tranzit-de-transport-persoane-2024/.
Joi, 17 octombrie, Hotel Grand Italia, Cluj
Industria de transport călători se reunește la Cluj, pe 17 octombrie, cu prilejul Galei Tranzit. Anul acesta ne propunem să ieșim din paradigme și să ne uităm mai puțin la trecut și mai mult la oportunități. Transportul interjudețean este de mai bine de un an într-o stare de amorțeală, dacă de indecizia Curții Constituționale de a se pronunța într-o speță atât de clară cum este liberalizarea. Județeanul este o altă poveste tristă, din care toți mai mulți operatori privați se retrag, pentru că business-ul este pe pierdere, iar consiliile județene nu vor să subvenționeze serviciul. Primăriile aflate în vecinătatea orașelor cu transport public urban intră în ADI-uri și cotizează la zonele metropolitane, iar pentru restul, Dumnezeu cu mila.
În aceste condiții, vă provocăm cu alte subiecte interesante și, pentru că transportul rutier de pasageri din România s-a născut din spirit antreprenorial, știm că mulți vă orientați deja spre linii de business mai profitabile. La Gala Tranzit din acest an vom discuta, așadar, despre costurile de operare și evoluția principalelor centre de cost, despre gradul de rentabilitate al diferitelor segmente de transport, despre oportunitățile din transportul turistic intern și internațional, taxe de drum, controale, siguranță în trafic, digitalizare și altele.
O problemă serioasă este înlocuirea tahografelor pentru autovehiculele care fac transport internațional cu ultima generație G2V2, până la finalul acestui an. De asemenea, vom avea și o prezentare foarte interesantă despre timpii de conducere și de odihnă și care sunt excepțiile pentru șoferii de autobuz, susținută de partenerul nostru, IFPTR.
Nu în ultimul rând, va fi un moment foarte bun pentru a face parteneriate, dar și pentru a sta la povești, pentru a pune țara la cale, cum se spune, și pentru a rămâne aproape unii de alții.
Salvați-vă în agendă data de 17 octombrie pentru Gala Tranzit și vă așteptăm la Cluj, cu confirmarea participării în prealabil!
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit