Karsan continuă să câștige noi licitații pe piețele sale țintă din Europa, iar cea mai recentă, în Italia, a dus a semnarea unui contract-cadru pe 18 luni cu Consip, Agenția Italiană de Achiziții Publice, pentru 320 de minibusuri electrice e-Jest și e-Atak. Comenzile urmează să fie primite în perioada următoare de la operatorii de transport din această țară.
„Vehiculele noastre electrice se bucură de mare căutare în toată Europa:
Karsan e-Jest a fost cel mai bun din Europa pe segmentul său în ultimii trei ani, iar e-Atak a fost primul între minibusurile de 8 m în ultimii doi ani. Mulțumită noului contract-cadru pe care l-am semnat ne vom menține creșterea susținută în Italia, una dintre piețele noastre țintă”, a declarat CEO-ul Karsan, Okan Baș.
Constructorul turc are în prezent în operare în Italia 34 de minibusuri electrice e-Atak, în Verona, Legnago, Sendrio, Alghero, Olbia, Catania și Catanzaro.
Carosierul italian Rampini S.p.a. a câștigat licitația organizată de Consip pentru furnizarea a până la 280 de autobuze electrice de 8 m lungime, finanţate prin PNRR.
Modelul Eltron, produs la fabrica Rampini din Passignano sul Trasimeno (PG), este singurul midibus electric „made in Italy”, fiind disponibil în versiuni cu 2 sau 3 uși, cu o lățime de 2,2 metri și o capacitate de până la 48 de pasageri.
Eltron este propulsat de un motor electric de 230 de kW, iar bateriile, având capacitate de 280 kWh, asigură o autonomie de peste 200 km.
„Licitația Consip, finanțată cu fonduri PNRR, reprezintă o oportunitate unică pentru o adevărată tranziție energetică în sectorul transportului public. Este o mândrie pentru noi să contribuim la această tranziție oferind autobuze fabricate exclusiv în Italia. Modelul Eltron reprezintă o concentrare de tehnologie, care servește protejării mediului. Astăzi, culegem roadele investițiilor pe care le-am făcut de-a lungul anilor pentru a moderniza producția și a deveni o forță de reactivare a producției industriale în Italia“, a declarat inginerul Franco Rampini, președintele Rampini S.p.a. Contractul cadru va fi activ până în iunie 2023 și permite administrațiilor publice să achiziționeze autobuze cu sau fără cerințe specifice legate de culori, echipamente suplimentare, configurația salonului pasagerilor, dispozitive de siguranță la bord etc.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit