Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația poloneză de transport și logistică TLP informează că la frontiera de vest a Poloniei începe să nu se mai găsească AdBlue, aditivul necesar pentru funcționarea motoarelor de camion. Din cauza restricțiilor privind furnizarea de combustibili lichizi și gaze, precum și a prețurilor extrem de ridicate ale energiei electrice, fabricile germane de azot suspendă sau limitează semnificativ producția de soluție de uree.

În Polonia deocamdată nu există o problemă similară, dar TLP nu vrea să aștepte să apară o criză și face apel la prim-ministru, care supraveghează activitatea Agenției Guvernamentale pentru Rezerve Strategice, să asigure stocurile pentru transportatorii polonezi. Deoarece se așteaptă ca o criză de AdBlue să ducă la creșterea prețului aditivului și în Polonia, în viitorul apropiat. Deci autoritățile poloneze ar trebui, fără întârziere, să asigure un nivel adecvat al stocurilor de Adblue disponibile pentru transportatorii polonezi, altfel vor fi trase pe dreapta peste jumătate de milion de camioane, deci comerțul cu bunuri va fi suspendat. „Credem cu tărie că autoritățile poloneze se vor ridica la înălțimea acestei ocazii și, anticipând amenințarea, le vor garanta transportatorilor polonezi și altor antreprenori care utilizează vehicule diesel livrări neîntrerupte de AdBlue. Să nu adăugăm mai mult la problemele de astăzi.“

Așa cum știți deja, creșterea în foarte mare măsură, cu peste 500% în ultimul an, a prețului gazului natural, din care se extrage AdBlue, a dus la scăderea dramatică a producției acestui aditiv, care în Spania este folosit de două milioane de autoturisme diesel, 120.000 de camioane și 30.000 de autobuze, așa cum indică federația operatorilor de transport FENADISMER.

Creșterea de preț al AdBlue a continuat și în ultima săptămână, fiind de peste 50% comparativ cu săptămâna anterioară atât în Spania, cât și în alte țări europene, ceea ce pentru un camion aduce un cost suplimentar de 1.000 de euro/an. În plus, aditivul continuă să fie tot mai rar în stațiile de alimentare, chiar inexistent în unele zone din Italia, dar și în alte țări, și în unele locuri se raționalizează, câtă vreme principalul producător din Spania, care aparține grupului Fertiberia, a redus producția cu 50%, iar grupul Italian Yara, din Ferrara, nu a mai avut activitate de patru săptămâni.