Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În opinia lui Adrian Crizbășianu, Country Manager VGP, contrar tuturor așteptărilor, criza generată de apariția pandemiei gripale a dus la creșterea gradului de competitivitate și la accelerarea unor planuri din partea jucătorilor prezenți în piață, planuri începute încă de anul trecut. Compania a făcut mai multe investiții în VGP Park Timișoara, acolo unde există mai mulți jucători din curierat.

Motiv pentru care „nivelul de închirieri în piață a fost foarte susținut în primul semestru din 2020, depășind semnificativ ce s-a întâmplat în aceeași perioadă din 2019“, a afirmat acesta în cadrul videoconferinței Tranzit – „Modelul logistic pentru e-Commerce – de la construcția și utilarea depozitului și până la livrare“.

Totodată, pentru cea de-a doua jumătate a anului există premise pentru o activitate mai moderată, din punctul său de vedere testul real urmând a fi dat în 2021.

Cu referire strict la online, oficialul VGP a mai spus că au fost efectuate dezvoltări pe zona de „last mile“, în special din partea companiilor de curierat, compania investind în această zonă în parcul propriu din Timișoara, locația fiind foarte aproape de aeroportul internațional „Traian Vuia“.

Pe curierat am semnat două contracte în primele șapte luni, dar am înregistrat și parteneriate la nivel de logistică industrială. Toate acestea ne fac să fim destul de optimiști pentru rezultatele de anul acesta“, a arătat Adrian Crizbășianu, precizând, totodată, că în primul trimestru din 2021 va fi dată în folosință o extensie a unui depozit existent.

Chiar dacă experiența VGP pe zona de e-Commerce nu este foarte extinsă la momentul de față pe plan local, la nivel de grup rețeaua deservește clienți importanți în mai multe locații din Europa, Amazon și Delhaize fiind doar două branduri menționate de Adrian Crizbășianu. Iar această perioadă de stare de urgență chiar a adus contracte noi semnate în ultimele trei luni în zona BeNeLux-Germania, contracte „care se încadrează în acest trend de migrare spre online sau de accelerare a operațiunilor online“.

În privința alegerii unor operatori de a-și începe operațiunile într-un depozit construit special pe nevoile lor „este, oarecum, lesne de înțeles“, dar aceste centre necesită o suprafață mai mare.

Este evident că înălțimea liberă de 12 m sub grindă, un standard în momentul de față la VGP, permite o dezvoltare pe verticală, însă toate operațiunile de picking specifice online-ului și logisticii de tip e-fulfillment, necesită un alt nivel de intensitate luminoasă, alături de un alt tip de rampe pentru livrări, dat fiind faptul că interacțiunea cu un depozit online este mai degrabă la nivel de van-uri și camioane mai mici, nu neapărat de autocamioane grele.“

În concluzie, a mai spus Country Manager-ul VGP, suprafețele mici și medii dedicate segmentul de comerț electronic pot fi acomodate destul de ușor în spații logistice clasa A, așa cum sunt cele ale companiei pe care o reprezintă, „dar dacă discutăm despre operațiuni dedicate, în care fluxurile sunt foarte importante pentru eficiența operațiunilor, atunci ar fi foarte bine ca respectivul depozit să fie construit de la bun început cu ajustările necesare pentru astfel de operațiuni“.

Piata spatiilor industriale din zona de vest a tarii continua sa se dezvolte, dupa ce in decurs de 10 ani, stocul s-a dublat, devenind a doua piata ca marime dupa Bucuresti, arata datele CBRE, liderul pietei de consultanta imobiliara. CBRE a consiliat recent compania de curierat Sameday in procesul de inchiriere a unei suprafete de aproximativ 2.300 m2 in parcul industrial VGP Park Timisoara.

„Spatiile logistice amplasate in locatii cheie si-au dovedit importanta in ultimele luni, fiind vitale pentru livrarea produselor in timp util. In calitate de dezvoltator, VGP a venit in intampinarea Sameday cu toata flexibilitatea necesara pentru solutii personalizate si cu livrarea spatiului la timp. Am ajuns astfel la 140.000 m2 de spatii industriale in Romania si continuam sa crestem”, a declarat Stefan Radeanu, Commercial Manager, VGP Romania. Vestul tarii (judetele Timis, Arad, Bihor) a devenit atractiv pentru companiile din curierat, sprijinind nevoia acestora de a-si reduce timpii de livrare la cel mult 24 de ore. CBRE acopera zona de vest a tarii printr-o echipa dedicata sectorului industrial, coordonata din Timisoara de Madalin Aresmeritoaie, Senior Advisor.
 
„Relocarea Sameday confirma potentialul zonei de vest pentru sectorul industrial. Dinamica acestei zone se mentine, atat din perspectiva cererii pentru spatii industriale, cat si a ofertei. Stocul actual de 700.000 m2 are un grad de neocupare de 5,2% si alti 75.000 m2 de spatii industriale sunt in constructie in judetele Timisoara, Arad si Bihor si vor fi livrati pana la finalul anului”, a declarat Madalin Aresmeritoaie, Senior Advisor, Industrial Services, CBRE Romania.
 
In ultimele 15 luni, in vestul Romaniei au fost inchiriati aproape 77.000 m2 de spatii industriale, CBRE avand o cota de piata de 19% din totalul reprezentat de companiile de consultanta imobiliara. Tot in Timisoara, CBRE Romania a consiliat recent inchirierea a 18.000 m2 in proiectul Timisoara Industrial Park II, catre companiile NDB Logistica, furnizor de servicii integrate de logistica si DS Smith, companie internationala lidera in domeniul ambalajelor.
 
„Alaturi de companiile din domeniul distributiei si productiei, care au reprezentat in ultimii ani motorul cererii pe piata de spatii industriale, in ultimele sase luni am remarcat un apetit ridicat din partea jucatorilor din e-commerce si domenii conexe, cum este industria curieratului”, a adaugat Madalin Aresmeritoaie.
 
In Romania, retailul online s-a dezvoltat major in ultimii sase ani, atingand la finalului 2019 valoarea de 4,3 miliarde de euro, de patru ori mai mare fata de 2014 si in crestere cu aproape 20% fata de anul 2018, conform raportului Romania E-commerce, realizat recent de CBRE Research.
 
Dezvoltarea sectorului de e-commerce a atras dupa sine extinderea companiilor din industria curieratului, o piata estimata la aproximativ 3,2 miliarde de lei in Romania, in care lucrau peste 35.600 de angajati in 2018, potrivit datelor ANCOM. La nivelul tarii, piata de curierat inseamna peste 94 milioane de colete, echivalent a 4,7 colete per locuitor, in crestere, in medie, cu aproximativ 18% anual in ultimii trei ani.