Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Referitor la Pachetul Mobilitate 1 recent adoptat in Trilog, pozitia Romaniei in Consiliul UE a fost in permanenta critica, arata Reprezentanta Permanenta a Romaniei pe langa UE, intr-un raspuns adresat Tranzit. Nu a facut exceptie nici interventia sustinuta in cadrul reuniunii Reprezentantilor Permanenti adjuncti (COREPER I) din 20 decembrie 2019, cand a fost supus votului indicativ al statelor membre compromisul negociat de Presedintia Finlandeza a Consiliului UE cu Parlamentul European.

„Cu aceasta ocazie, Romania a aratat ca transporturile rutiere sunt un sector important, care contribuie cu circa 5% la PIB-ul RO. A fost semnalat ca noua state membre se opun, iar alte doua se abtin, iar problema pentru toti cei care sunt impotriva este ca rezultatul negocierilor este unul regresiv, protectionist si incorect: intoarcerea fortata a vehiculului si soferului afecteaza atat libertatea fundamentala de a furniza servicii si libertatea de miscare a lucratorilor, cat si emisiile de CO2, fiind in contradictie si cu principiile Pactului Ecologic European – asa-numitul Green Deal“, sustine sursa citata. Astfel, Romania a reamintit ca au existat discutii aprinse pentru reducerea emisiilor de CO2 la toate vehiculele, ceea face de neinteles faptul ca acum e considerata acceptabila o crestere cu 5-10% a curselor „in gol” (fara incarcatura), fapt demonstrat de studii realizate de organizatii reputate. „A fost, de asemenea, reiterat ca Romania va vota impotriva textului final de compromis si am exprimat speranta ca analiza de impact anuntata de Comisia Europeana va demonstra ca intoarcerea vehiculului aduce prejudicii serioase Pietei Interne si angajamentelor privind obiectivele climatice“.
Citeste si: ETF, despre votul din TRAN pe Pachetul Mobilitate: Salutam decizia!
Reprezentanta Permanenta a Romaniei la Uniunea Europeana reprezinta Guvernul Romaniei in cadrul Consiliului UE. Toate pozitiile noastre sunt bazate pe mandatele primite din partea Guvernului Romaniei. La acest moment, lucrarile in Consiliu pe cele 3 dosare din Pachetul Mobilitate sunt incheiate. „Din pacate, ”matematica” votului in Consiliu a functionat in defavoarea noastra; statele membre care au votat favorabil compromisului negociat de Presedintia Finlandeza cu Parlamentul European reprezinta cca. 70% din populatia UE, fata de 65%, cat este pragul minim pentru votul prin majoritate calificata“, mai spune Reprezentanta.
Sursa foto: https://www.14ymedio.com/