Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Reforma cabotajului este unul dintre pilonii Pachetului Mobilitate aprobat în 2020, dar transportatorii rutieri belgieni încă nu acceptă introducerea unei “perioade de răcire” de 4 zile, adică de retur în țara de origine după fiecare perioadă de cabotaj permisă. Prin urmare, Ministerul de Externe al Regiunii Flandrei (FPS Foreign Affairs) a introdus o acțiune în anularea acestei măsuri în fața Curții Europene de Justiție sau, mai bine zis, Belgia se alătură unei acțiuni deja introduse de…. Malta.

Prin urmare, statul belgian va susține o acțiune în anulare introdusă deja de autoritățile malteze. “Aceasta este o mare victorie pentru UPTR”, a declarat Michael Reul, secretar general al Federației Profesionale a Transportatorilor Belgieni. „Am fost singurii care am adus acest tip de recurs la Curtea de Justiție, dar, ca asociație comercială, nu avem aproape nicio șansă de succes, deoarece nu putem dovedi că vom fi afectați noi înșine”.

Apelul, care provine dintr-unul (sau mai multe) state membre, este, prin urmare, mai probabil să aibă succes, chiar dacă nu este suspensiv (n.r.regulă procedurală care nu îngăduie punerea în executare a hotărârii primei instanţe până la soluţionarea apelului). Orice s-ar întâmpla, noile reguli de cabotaj vor intra în vigoare pe 21 februarie 2022. “Dacă un transportator a fost amendat în conformitate cu noile reguli și a ales să nu plătească amenda imediat, iar recursul va fi admis, atunci acel transportator poate contesta amenda în instanță”, a spus Reul. Până atunci însă, există o mulțime de „dacă“…

Guvernul Poloniei a formulat un recurs la Curtea Europeană de Justiție împotriva unor dispoziții privind transportul rutier internațional incluse în primul Pachet Mobilitate. Polonia se alătură astfel României pe lista solicitanților care, conform unor zvonuri, ar trebui să includă și Bulgaria, Ungaria, Lituania și Malta. Dintre aceste țări, Polonia este cea mai interesată de reformă, deoarece are cea mai mare flotă de vehicule comerciale angajate în transportul rutier internațional.

Guvernul polonez contestă trei măsuri considerate restrictive și disproporționate: modificările aduse normelor specifice detașării internaționale a șoferilor și cabotajului rutier și obligația întoarcerii vehiculelor la fiecare opt săptămâni în țara de înmatriculare. Acesta din urmă, potrivit Varșoviei, ar fi contrar și politicilor UE privind protecția mediului, deoarece va crește numărul curselor pe gol. Polonia a criticat, de asemenea, perioada de implementare a noilor reguli, care a fost considerată prea scurtă, nepermițând adaptarea.