În hotărârea sa actuală, Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a decis că Deutsche Umwelthilfe (DUH) are dreptul de a ataca în justiție omologările de tip. Acest lucru înseamnă că DUH poate folosi astfel de acțiuni pentru a contesta omologările de tip acordate de Autoritatea Federală pentru Transporturi Auto (KBA) pentru un număr mare de automobile diesel (EURO 5 și EURO 6) și – dacă acțiunea are succes – poate impune în instanță scoaterea lor din uz.
Ce spune noua hotărâre în scandalul emisiilor diesel?
Prin hotărârea de astăzi, CEJ a consolidat din nou masiv drepturile consumatorilor împotriva producătorilor de automobile care au trișat în procesul de înmatriculare și a declarat încă o dată în mod explicit că așa-numitele „geamuri termice” sunt ilegale.
Pe de altă parte, hotărârea de astăzi a CEJ reprezintă, de asemenea, o amenințare serioasă pentru șoferii de vehicule diesel: Procesul intentat de DUH la Tribunalul Administrativ din Schleswig-Holstein continuă și este de așteptat ca mașinile diesel cu standarde EURO 5 sau EURO 6 să fie retrase din circulație și, astfel, practic lipsite de valoare de la o zi la alta, deoarece producătorul a instalat dispozitive de invalidare ilegale în aceste vehicule.
Ce înseamnă noua hotărâre a Curții Europene de Justiție
Pentru mulți șoferi de vehicule diesel, acest lucru va însemna probabil că vehiculele lor vor fi scoase din uz (în ciuda actualizărilor de software) dacă DUH va avea succes. Curtea Europeană de Justiție a fost clară (din nou):
În prezent, Curtea Federală Supremă (BGH) a stabilit termene în două proceduri împotriva producătorilor, în care părțile în proces se bazează fiecare pe ilegalitatea geamului termopan instalat în fiecare caz.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit