Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

H.Essers a organizat primul transport intermodal feroviar de semiremorci frigo pentru industria Pharma în România pe ruta Genk-Curtici-Halkali. După Polonia și Italia, unde au mai fost făcute astfel de teste cu unități cu temperatură controlată, România intră și ea pe lista țărilor unde este folosit acest serviciu. 

Potrivit H. Essers toate aceste transporturi au loc în coordonare cu clienții din domeniul farmaceutic. Plecarea are loc din Genk, iar destinația finală este Istanbul, acolo unde semiremorcile ajung pe rutier din Halkali. Noua conexiune intermodală cuprinde un tren pe săptămână pe ruta Curtici – Halkali, cu un timp de tranzit de 70 de ore.

La acest moment putem atinge un lead time din Belgia în Turcia pe transport feroviar de circa 120/140 de ore. O soluție aproape la fel de rapidă ca a transportului rutier“, explică reprezentanții companiei belgiene pentru Tranzit. „Trecerea frontierei poate avea un impact semnificativ la intrarea sau ieșirea în și din Turcia. Am observat acest lucru în special pe timpul pandemiei. Această soluție este sigură și stabilă din punct de vedere al performanței. În plus, este mai eficientă decât cea pe cale rutieră din punct de vedere al timpului și al costurilor“.

Serviciul pe ruta Belgia – Turcia este operat de H.Essers, însă legăturile spre România sunt oferite prin intermediul partenerului Lineas Intermodal, companie feroviară privată, în timp ce din Curtici – Railport Arad, trenul pleacă către Halkali cu ajutorul Rail Cargo Austria. Expeditorul belgian oferă transporturi intermodale cu temperatură controlată de mai mulți ani, în special pentru FMCG, însă acum este pentru prima dată când o face pentru sectorul farmaceutic.

Serviciul intermodal feroviar între Turcia și România a fost inaugurat anul trecut, pe 15 mai, în timp ce legătura cu Belgia se realizează încă din 2006.