Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aceasta este concluzia unei analize realizate de DSV Road – a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din Europa – din care mai reiese că România ar putea atrage investiții de miliarde de euro dacă ar avea o rețea feroviară performantă.

Chiar și fără această infrastructură, țara noastră devine un pol tot mai important pentru transportul intermodal de mărfuri, datorită costurilor scăzute și posibilității de a reduce impactul asupra mediului. Astfel, cererea a crescut cu 50% în prima jumătate din 2023 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, un interes mai mare pentru acest tip de transport existând în retail, industrie și produse chimice, conform datelor DSV Road. „Interesul companiilor pentru transportarea mărfurilor pe rute feroviare și rutiere este la cel mai mare nivel din ultimii 10 ani, intermodalul fiind preferat în special pentru mărfuri voluminoase și din categoria ADR. Cea mai intensă activitate este în Curtici, cel mai mare nod intermodal din Europa de Est, care este atractiv pentru investitori. Dar Curtici este doar o mică parte din potențialul infinit pe care l-ar avea România”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

În primul semestru din 2023, DSV Road a transportat 219.000 t de marfă prin transport combinat feroviar și rutier, intermodalul fiind pe locul al doilea în topul celor mai solicitate servicii din portofoliul companiei, după grupaje.

Transportul intermodal este preferat de companiile din România pentru disponibilitatea capacității stabile, costurile mai puțin fluctuante comparativ cu cele de transport rutier, capacitatea utilă de încărcare mărită și mai ales pentru impactul redus asupra mediului – potențialul său de reducere a emisiilor de carbon fiind de până la 70%.

În aceste condiții, „anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru transportul intermodal în România în viitorul apropiat, deoarece este o soluție verde ideală. Companiile caută tot mai mult servicii sustenabile pentru a obține certificări de reducere a emisiilor de carbon, ca parte a strategiei lor ESG și din motive comerciale, iar noi, la DSV Road, avem responsabilitatea de a încuraja și de a facilita reducerea impactului asupra mediului și atingerea obiectivelor de sustenabilitate ale clienților”, declară Mihai Teodorescu, Country General Manager Road România și Sustainability Ambassador.

De altfel, DSV Road are în plan dezvoltarea diviziei Green Transport, estimând, până la finalul anului, o dublare a cererii pentru soluții de transport verde în România față de 2022.

Alinierea la standardele și directivele UE a dus la o creștere a interesului companiilor pentru reducerea cantității de dioxid de carbon și, implicit, pentru implementarea soluțiilor Green Transport de la DSV Road: monitorizarea cantității de CO2 prin cea mai avansată tehnologie de analiză (CO2 Reporting Tool), folosirea transportului rutier pe baza biocombustibilului și optimizarea lanțului de aprovizionare pentru reducerea amprentei de carbon.

De asemenea, la nivelul grupului DSV este disponibil un fond de finanțare în valoare totală de un miliard de coroane daneze (peste 134 de milioane de euro), din care pot fi atrase investiții în programe de ESG, de reducere a CO2 și de protejare a mediului în România, cu scopul de a diminua cu până la 40% cantitatea de emisii de carbon până în 2030, inclusiv la noi în țară.

Regiunile sudice ale Suediei și Danemarcei sunt direct conectate cu estul Germaniei (Saxonia), Republica Cehă și vestul României prin intermediul unei noi legături feroviare care transportă semiremorci containerizate și face legătura între terminalul Curtici și cel din Dresda, portul Alberthafen. Linia este operată în colaborare de către LKW Walter și SBO (Sächsische Binnenhäfen Oberelbe).

Noua linie a intrat în funcțiune la începutul lunii septembrie, mai precis pe data de 8. De la începutul anului, SBO încarcă zilnic în Alberthafen Dresden TrailerPort semiremorci către Rostock, în nordul Germaniei, și de acolo spre Scandinavia. Oferta este acum extinsă pentru a include traseul Dresda-Curtici.

Secretarul de stat pentru digitalizare și mobilitate, Ines Fröhlich, alături de Heiko Loroff (SBO) în fața trenului care leagă Dresda de Curtici

Operatorul este compania austriacă LKW Walter, iar SBO se ocupă cu manipularea si încărcarea remorcilor pe calea ferata în portul din Dresda. Pentru început, trenurile vor circula pe ruta Dresda-Curtici de nouă ori pe săptămână, proiectul urmând a fi extins dacă volumele o vor impune. Prin această legătură, regiunile sudice ale Suediei și Danemarcei sunt direct conectate cu Saxonia, Republica Cehă și România.