Ti Insight, citând Reuters și Bloomberg, care la rândul lor se bazează pe declarații ale unor persoane familiarizate cu mersul lucrurilor în cazul vânzării Schenker, este de părere că procesul se apropie de final. Reamintim că cele mai multe firme care au licitat inițial s-au retras între timp, în special Maersk, ceea ce a lăsat două entități despre care se crede că mai sunt interesate să cumpere filiala Deutsche Bahn: DSV și un consorțiu condus de compania de investiții CVC Capital Partners.
Reuters a declarat recent că acestea au evaluat fiecare Schenker la aproximativ 14 miliarde de euro, dar Bloomberg a contrazis informația print-un raport potrivit căruia grupul condus de CVC a prezentat o ofertă de până la 16 miliarde de euro, care ar presupune ca guvernul german să reinvestească pentru o participație de aproximativ 25% în DB Schenker și ca marca DB Schenker și sediul din Germania să fie păstrate. Or, menținerea cartierului general în Germania și posibilitatea ca guvernul german să fie implicat cumva în Schenker cântăresc mult în luarea deciziei. Mai ales că actualul cancelar, Olaf Scholz, declarase acum câțiva ani că executivul se opune vânzării Schenker, posibil influențat de opoziția sindicatelor feroviare germane față de această vânzare. Cu alte cuvinte, Deutsche Bahn și guvernul german ar fi cu atât mai mulțumiți cu cât vânzarea Schenker ar aduce modificări cât mai mici față de situația actuală.
Există și zvonuri că DSV a făcut o ofertă mai mare de 15 miliarde de euro, mai arată Ti Insight, ceea ce, înainte de oferta mai complexă a CVC, îl făcuse candidatul favorit. Deși rapoartele celor două publicații nu sunt neapărat de încredere, este demn de remarcat faptul că CVC poate avea mai multă flexibilitate în elaborarea unei tranzacții, pe când DSV probabil vrea să absoarbă Schenker rapid și eficient, așa cum a făcut și cu alte companii, printre care Panalpina, ceea ce ar putea să nu fie pe placul Berlinului. Pe de altă parte, se pune și întrebarea cât de bun ar fi CVC ca proprietar – deși companiile de capital sunt implicate în firmele pe care le cumpără, dacă nu chiar le conduc.
Oricum ar cântări fiecare dintre aceste aspecte în decizia finală, se pare că nu mai este mult până când ea va fi luată.
Sursă foto: Deutsche Bahn
Acționarii Packeta Group, compania-mamă a grupului ceh de logistică și tehnologie Zásilkovna, din care face parte și Packeta România, au agreat vânzarea participației de 100% în Packeta Group către un consorțiu format din CVC Capital Partners și Emma Capital, cu susținere financiară de la R2G. Tranzacția este supusă aprobării autorităților de reglementare relevante, și este așteptată să se concretizeze în prima jumătate a anului 2024. Termenii tranzacției nu au fost dezvăluiți. Grupul Packeta este profitabil de mult timp și are o cifră de afaceri de 7,25 miliarde de coroane cehești (303,5 milioane euro) în 2023.
„În primul rând, aș dori să-mi exprim recunoștința față de cei peste 2.000 de colegi pentru contribuțiile lor la construirea Packeta, care este acum una dintre principalele platforme europene de livrare a coletelor din industria de eCommerce. Fără eforturile și abilitățile lor, Packeta nu ar fi acolo unde este astăzi. Pentru aceasta, le mulțumesc sincer fiecăruia dintre ei.
De asemenea, recunoștința mea se îndreaptă către clienții noștri – magazinele online care ne-au încredințat coletele lor. Împreună, în decursul ultimului deceniu, am contribuit semnificativ la creșterea substanțială a industriei moderne de eCommerce în Europa Centrală.
Consider că noii investitori, care și-au demonstrat cunoștințele și experiența în sectorul livrărilor last-mile, vor ajuta Packeta Group să crească și mai mult și să îmbunătățească nivelul serviciilor oferite clienților noștri, cât și al satisfacției în muncă al angajaților noștri excelenți.
Totodată, aș dori să mulțumesc consilierilor noștri și echipei de conducere pentru asistența și sprijinul lor semnificativ pe parcursul acestui proiect foarte provocator, internațional și multi-tasking. Nu în ultimul rând, mulțumesc tuturor acționarilor care m-au ajutat să conduc compania mulți ani și au fost un sprijin, în special în ultimii ani plini de provocări“, a declarat Simona Kijonková, fondatoarea Zásilkovna, CEO Packeta și reprezentantă a JSK Investments, cel mai mare acționar al Packeta Group.
Discuțiile privind această tranzacție au început în primăvară și au fost conduse de consilierii financiari CORPIN (reprezentând JSK Investments) și IMAP REDBAENK (reprezentând restul acționarilor). Consilierea juridică a inclus firmele HAVEL & PARTNERS (reprezentând JSK Investments), HLADKY.LEGAL și Axialis Legal (reprezentând restul acționarilor). Serviciile de Vendor Due Diligence au fost furnizate de CMS Cameron McKenna Nabaro Olswang, Ernst & Young și Boston Consulting Group.
Căutarea unui investitor potrivit pentru Packeta Group a avut loc pe tot parcursul anului 2023 și a generat un număr semnificativ de oferte din partea diferiților investitori financiari și strategici, cu un interes semnificativ din partea marilor grupuri internaționale. Zásilkovna, subsidiară a Packeta, a fost înființată în 2010 de către Simona Kijonková. Până în prezent, compania s-a extins în șapte țări europene și are peste 2.000 de angajați. Packeta dispune de o rețea de peste 15.000 de puncte pick-up proprii, inclusiv 6.000 de automate Z-BOX. De la înființare, compania a atins mai multe milestone-uri și a obținut numeroase premii prestigioase din februarie 2018 până în decembrie 2023.
11.10.2024
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit