Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În competiția International Trailer Award (ITA), fosta Trailer Innovation, din al cărei juriu face parte și revista Tranzit, s-au înscris la categoria Caroserie opt producători, cu 11 soluții.

Unul dintre ei este D-Tec Products, care a concurat cu D-Tec Flexliner, ce permite utilizarea eficientă și sigură a unei basculante pentru fier vechi. Pentru companiile care fac transport de fier este important să existe cât mai puține curse fără încărcătură, iar producătorul le ajută în acest demers, ceea ce scade și amprenta de CO2. Deoarece deșeurile pot fi transportate la fabricile de oțel, iar bobinele, la retur, fără ca nișa pentru bobine să întrerupă structura șasiului, cu ajutorul a două structuri poziționate pe podeaua benei, care aduc și avantajul rezistenței la torsiune a șasiului și stabilității la basculare, chiar și atunci când fierul vechi este distribuit inegal.

Alături de acest avantaj, cuva bobinei are posibilitatea de a găzdui patru bobine, ceea ce face posibil transportul unei bobine suplimentare sau realizarea unei distribuții optime a greutății.

Deșeurile de fier se vor bloca mai puțin în partea din spate a benei comparativ cu soluțiile convenționale cu o bobină bine integrată în podea, iar faptul că riscul de blocare a fierului vechi este mai mic îmbunătățește siguranța în timpul basculării. În ceea ce privește transportul în siguranță al bobinelor, în funcție de configurația acestora, pot fi utilizate diferite poziții ale lor pentru a optimiza distribuția sarcinii.

D-TEC a vândut în 2020 în România mai puțin de 10 semiremorci pentru transport de containere, deoarece această piață a fost foarte restrânsă pe fondul crizei provocate de Covid-19 atât în Europa, cât și la noi în țară, dar și din cauza solicitărilor de ofertă pentru proiectul nerambursabil Măsura 3, venite din partea unor firme care au sperat ca banii să fie alocați până la final de an – ceea ce nu s-a întâmplat.

Anul începuse bine, „dar a continuat mediocru“, așa cum declară Alexandru Butilică, director de vânzări D-TEC pentru România, și apoi spre final a existat o cerere mai mare și deja compania avea peste 10 unități comandate pentru 2021. „Cererea în România este mult peste acest volum, dar din păcate nu putem vinde mai mult deoarece D-TEC a alocat toate locurile din producție până în al treilea trimestru al anului.“ Producătorul olandez are și dezavantajul portofoliului redus, ce include mai ales semiremorci pentru transport de containere maritime. „În plus, fiind un produs de top, realizat integral în fabrica din Kesteren (Olanda), nu poate concura cu prețul scăzut oferit de modelele provenite din Turcia, țară în care au ales să producă, pentru a-și scădea costurile și a-și păstra marjele de profitabilitate, multe companii cunoscute din Europa.“ Alexandru Butilică își propune pentru 2021 să crească stocul din România, în condițiile în care în 2020 a avut doar trei semiremorci disponibile pentru livrare rapidă.