Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault Trucks are planuri ambițioase în ceea ce privește volumele de vehicule electrificate: în 2025 acestea vor reprezenta 10% din vânzările sale totale, în 2023 vor ajunge la 35%, iar obiectivul final este ca în 2040 niciun vehicul al său să nu mai funcționeze pe bază de carburant fosil, astfel încât în 30 de ani să fie atins obiectivul de a avea un parc auto neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Iar vehiculele electrice vor fi în prim plan.

În prezent producătorul francez comercializează gama complet electrică cea mai extinsă de pe piață, acoperind greutăți de la 3 la 26 t, modele D Z.E., D Wide Z.E. și Master Z.E., și răspunzând exigențelor din livrare urbană, distribuție sau colectare de deșeuri. Compania mai pregătește comercializarea unui autotractor Z.E. pentru transport regional și inter-regional, care să fie disponibil din 2023, și tot de atunci și vehiculele urbane de șantier 100% electrice.

Pentru a-și sprijini clienții în accelerarea tranziției energetice Renault Trucks a fondat o organizație comercială nouă, dedicată mobilității electrice, pentru a contribui la eficacitatea operațională a clienților, și în paralel continuă investițiile în extinderea electrificării la toate tipurile de aplicații, astfel încât din 2023 să fie disponibilă o ofertă electrică pentru orice segment: distribuție, construcții și transport pe distanțe lungi. Iar din 2025 va propune vehicule cu pilă de combustibil care funcționează pe hidrogen, mai ales pentru distanțe lungi. În paralel cu decarbonizarea se fac însă eforturi și pentru creșterea productivității și confortului vehiculelor.

În toate aceste demersuri compania va avea alături parteneri strategici și se va baza și pe sinergiile din Grupul Volvo, pentru a crește volumele și a scădea în același timp costurile. Astfel, în carul grupului Volvo există o divizie nouă dedicată vehiculelor de tonaj mediu, segment central pentru introducerea treptată a electromobilității la camioane. RT va profita și de parteneriatele dezvoltate de Volvo Energy, noua entitate dedicată furnizării, reciclării și gestionării celei de-a doua vieți a bateriilor, precum și soluțiilor de încărcare. Pentru dezvoltarea blocurilor de baterii specifice aplicațiilor grele, Renault Trucks va beneficia de alianța strategică dintre Volvo și Samsung SDI, iar pentru o tranziție durabilă va folosi noul său centru de cercetare și dezvoltare din Lyon, X-Tech Arena, a cărui construcție va fi gata la început de 2023, în urma unei investiții de 33 de milioane de euro.

Renault Trucks va livra anul acesta 20 de camioane electrice D Wide Z.E. de 26 t catre grupul Carlsberg, pentru a fi operate de subsidiara elvetiana a acestuia, fabrica de bere Feldschlösschen. Noul contract este o confirmare a preocuparii pe care producatorul francez o are in ceea ce priveste mobilitatea electrica si rolul ei in imbunatatirea calitatii vietii in centrele oraselor, dar si in scaderea emisiilor de CO2, si, asa cum declara Bruno Blin, presedintele Renault Trucks, „este prima comanda de aceasta anvergura din Europa. Ea demonstreaza clientilor ca sectorul transporturilor trece printr-o transformare majora si reflecta o realitate industriala si comerciala: camioanele electrice Renault Trucks ies de pe liniile de productie si vor fi pe soselele europene in cateva saptamani.”

Cele 20 de autovehicule D Wide Z.E. au ampatament de 3.900 mm, doua motoare electrice cu putere totala de 370 kW (putere continua de 260 kW) si cuplu maxim de 850 Nm, cuplu maxim axa spate de 28 kNm, cutie de viteze cu doua trepte si baterii Li-Ion de 200 kWh. Acestea vor parcurge rute zilnice de livrare de 100-200 km, pentru aprovizionarea clientilor fabricii de la cele 15 centre logistice ale producatorului din Elvetia. Feldschlösschen si-a luat angajamentul unor operatiuni logistice cu zero emisii, lucru realizat partial prin deservirea centrelor de productie prin intermediul cailor ferate