Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
DAF a inceput testarea practica a autotractorului CF Hybrid, in colaborare cu firma olandeza de transport Peter Appel Transport, pentru a evalua performanta tehnologiei hibride in utilizarea zilnica.
Transportatorul, care are un parc de 680 de vehicule grele, a inceput sa foloseasca doua dintre camioane (cu masa maxima de 37 t) pentru aprovizionarea supermarketurilor din zonele urbane din Olanda.
CF Hybrid este echipat cu motor diesel Paccar MX-11 de 10,8 litri si 450 CP si un motor electric ZF care ofera o putere de varf de 175 CP, impreuna cu o transmisie ZF TraXon pentru sisteme de actionare hibride.
In functionarea diesel, motorul electric este folosit ca generator, incarcand bateria de 85kWh. Cand este complet incarcat, aceasta ofera o autonomie electrica de 30 – 50 km, ceea ce ii permite utilizarea in si in afara zonelor urbane, cu emisii zero. In afara acestor zone, energia generata de frana de motor si de Down Hill Speed Control este utilizata de motorul electric pentru a sprijini motorul diesel. „Cautam intotdeauna modalitati de a reduce amprenta de CO2”, a declarat Marcel Pater, managerul flotei Peter Appel Transport. „In timp ce camioanele electrice sunt ideale pentru distributia urbana, tehnologia hibrida este de preferat pentru rutele mai lungi. In oras, DAF CF Hybrid functioneaza complet electric, iar motorul diesel asigura calatoria catre si dinspre diferitele centre de distributie din Olanda si din strainatate, fara probleme."
Deocamdata, soferii CF Hybrid trebuie sa selecteze manual modul electric sau diesel, dar un sistem de geofencing pentru comutarea automata este in prezent in lucru, a declarat un purtator de cuvant al DAF.