După succesul reputat în cadrul IToY 2022, DAF obține un nou trofeu din partea juriului IToY, de data aceasta pentru prototipul său XF Hydrogen, care câștigă astfel Premiul pentru Inovație în industria camioanelor 2022.
Trofeul a fost înmânat lui Harry Wolters, Președintele DAF Trucks, în timpul primei zile dedicate presei ce a avut loc la Lyon, Franța, în cadrul Salonul Auto de Vehicule Comerciale Solutrans. Premiul pentru Inovație (Truck Innovation Award) recunoaște progresul tehnologic enorm și tranziția energetică care au loc în sectorul vehiculelor comerciale grele și a fost acordat de același juriu IToY (International Truck of the Year) care a premiat și noua gamă DAF, un grup format din 25 de editori și jurnaliști cu experiență din cadrul principalelor publicații specializate din Europa și Africa de Sud.
Prototipul XF Hydrogen de la DAF a obținut 92 de voturi, câștigând în fața Mercedes Benz GenH2 Truck, un autotractor pentru distanțe lungi alimentat cu pilă de combustie. Juriul IToY a apreciat ușurința în manipulare, accelerarea fără întreruperi și interfața mixtă om-mașină (HMI) ușor de utilizat a prototipului. HMI este, în mod similar, o caracteristică a noii generații DAF, o nouă gamă pregătită să acopere viitoarele cerințe legislative privind dimensiunile constructive și aerodinamica, dar și pentru cele de decarbonizare și conducere autonomă.
Juriul ITOY a apreciat abordarea inovatoare a DAF pentru propulsia alternativă și tranziția energetică, care profită de calitățile dinamice ale motorului cu ardere internă, asigurând în același timp zero emisii de CO2. Din acest punct de vedere, soluțiile inovatoare bazate pe hidrogen ar putea juca un rol important, putând fi o componentă suplimentară a viitoarelor portofolii de propulsii alternative ale unui producător, alături de vehiculele electrice cu baterie (BEV) și vehiculele electrice cu pilă de combustie (FCEV).
„O tranziție către transport neutru necesită o gamă amplă de soluții viabile. Vehiculele cu motor termic alimentate cu hidrogen pot juca un rol în viitorul mix de propulsoare pentru aplicații pe distanțe medii și lungi.”- Gianenrico Griffini, președintele International Truck of the Year. Potrivit regulilor IToY, fiecare dintre vehiculele nominalizate la Premiul pentru Inovație trebuie să aibă o masă totală autorizată de peste 3,5 tone, să fie avansat din punct de vedere tehnologic și să fie propulsat de un sistem alternativ sau cu un alt tip de combustibil față de cel tradițional. Dacă nici unul dintre aceste criterii nu este îndeplinit, în cursă mai pot intra vehiculele cu soluții avansate de conectivitate – inclusiv condusul semi-autonom sau complet autonom (ori o capacitate de a merge în „pluton“), sau cele cu servicii de asistență avansate, așa cum este diagnosticarea de la distanță.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit