La sfarsitul lui noiembrie, DAF Trucks a oferit jurnalistilor specializati posibilitatea de a testa noul DAF XF105, prezentat in premiera la IAA Hanovra. Ron Borsboom, directorul de marketing si vanzari al producatorului olandez, subliniaza intr-un interviu luat cu ocazia acestui eveniment ca noul model greu este complet nou, chiar daca multi vad in el doar un facelift al modelului actual. Designul exterior este complet schimbat, iar interiorul „pare” sa fie acelasi, asta deoarece producatorul olandez a vrut sa pastreze „ADN-ul” XF, un camion cu o cabina inca apreciata de soferi, in ciuda celor 6-7 ani de la lansare.
Ron Borsboom spune ca elementele de la interior par neschimbate, totusi, ele au fost restructurate pentru a raspunde cerintelor actuale. Instrumentarul de bord a fost mentinut cat mai simplu, iar motorul si cutia de viteze sunt noi, pentru o functionare ireprosabila si un consum cat mai economic in conditiile respectarii Euro 6. Imaginea noului XF se va regasi si la gamele medie si usoara, care se vor lansa in martie 2013.
DAF isi va continua colaborarea cu ZF in ceea ce priveste transmisia, urmarind impreuna cu producatorul german reducerea greutatii proprii, un aspect foarte important pentru noile camioane Euro 6, care includ atat de multe echipamente aditionale.
Tranzit: Multi se asteptau ca DAF sa lanseze un camion nou cu cabina noua.
Ron Borsboom: Am adus pe piata un camion nou, cu tren de rulare nou, axe si suspensii noi, sasiu si design al componentelor noi. Toate acestea se vad daca te uiti cu atentie la cabina. Poate ca nu sunt foarte vizibile la prima vedere in ceea ce priveste cabina, insa toata partea din fata este noua: designul grilei, farurile… In ceea ce priveste interiorul, am fost foarte atenti la directia in care mergem. In primul rand trebuie sa ascultam ce spun clientii, iar ei au fost foarte clari cu privire la cabina DAF. Toate studiile noastre au aratat ca clientii nostri sunt foarte multumiti de cabina, chiar si cei din Olanda, unde cea mai cunoscuta revista din domeniu a facut un test comparativ de cabine in care am ocupat primul loc, in fata noului Mercedes.
Conceptul noii cabine XF este atat de puternic, astfel ca de ce sa il distrugem? Indeplineste toate cerintele si nevoile soferilor si clientilor. Iar in cadrul acestui concept avem multe inovatii. Podeaua cabinei este noua. Usile, cu exceptia panourilor exterioare, sunt noi. Paturile, scaunele si chiar bordul par sa aiba aceeasi forma, dar structura, panelurile si butoanele sunt noi. Noi o consideram o structura noua, desi este apropiata de conceptul existent, care a fost foarte apreciat de clienti.
Bineinteles ca mereu vom evalua posibilitatea de a inova, facem tot timpul planuri in avans, pe 5-10 ani, directia este stabilita, dar depinde de conjunctura economica.
…
…
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit