Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din primăvara lui 2022, clienții Daimler din Marea Britanie și Germania vor putea face plăți folosind un senzor de amprentă din mașină, funcționalitate care urmează să fie introdusă și pe alte piețe europene. Achizițiile pot fi apoi făcute direct prin unitatea principală a mașinii sau MBUX. Se așteaptă ca ulterior soluția să devină disponibilă și pe alte piețe la nivel global.

În urma unui nou parteneriat tehnologic la nivel global între Daimler Mobility și Visa, Daimler va oferi plăți „native” în mașină, se arată într-un comunicat. Datorită serviciului Visa’s Delegated Authentication, vehiculul însuși devine un dispozitiv de plată care permite autentificarea biometrică, ceea ce înseamnă că introducerea parolelor sau necesitatea folosirii dispozitivelor mobile pentru autentificarea plăților ar putea deveni în curând o chestiune de domeniul trecutului.

Primii care se vor bucura de noua tehnologie din 2022 vor fi clienții Daimler din Marea Britanie și Germania. Aceștia vor putea face face cumpărături direct prin unitatea principală a mașinii sau MBUX, urmând ca plățile să se facă folosind un senzor de amprentă din mașină. Funcționalitatea urmează să fie introdusă și pe alte piețe europene, apoi la nivel global.

Plățile digitale realizate prin intermediul mașinii au devenit un aspect intrinsec al unei experiențe de lux oferită consumatorului. De exemplu, platforma globală de plăți a Daimler Mobility, numită Mercedes pay, le permite clienților să cumpere direct de la bordul mașinii bunuri și servicii, inclusiv serviciile Mercedes me, precum și să plătească pentru combustibil sau parcare.

„Suntem încântați să lansăm prima soluție nativă de plăți la bordul mașinii împreună cu partenerul nostru Daimler Mobility. Nu e întâmplător faptul că atât proiectul pilot, cât și acțiunile inițiale de lansare au loc în Europa, un centru al inovației la nivel mondial în zona plăților și în industria auto”, a declarat Antony Cahill, Director General adjunct și responsabil pentru piețele europene în cadrul Visa.

„Mercedes Pay este centrul nostru de competență în plăți auto, prin care oferim consumatorilor din întreaga lume servicii digitale perfect integrate în ecosistemul Mercedes-Benz. În parteneriat cu Visa, Daimler își propune să ofere soluții native de plăți la bordul mașinii care răspund cerinţelor de autentificare prin doi factori într-un mod sigur și ușor de folosit”, a declarat Franz Reiner, Director General, Daimler Mobility.  

Tehnologia din spatele comerțului digital la bordul mașinii

Mercedes pay este o componentă a strategiei de mobilitate și digitalizare a Daimler și un segment de business al Daimler Mobility. Daimler va fi prima companie auto din lume care integrează Visa Cloud Token Framework în vehiculele sale. Visa Cloud Token Framework este o tehnologie de securitate bazată pe cloud care permite mai multă flexibilitate pe o varietate de dispozitive, deoarece Visa Cloud Tokens protejează și elimină informațiile confidențiale privind plata prin transformarea datelor în token-uri și stocarea lor în siguranță. Tehnologia permite, de asemenea, interconectarea mai multor dispozitive în interiorul mașinii și în afara ei, care sunt apoi integrate cu datele contului bancar al utilizatorului. Acest lucru îmbunătățește considerabil experiența de plată, întrucât consumatorul nu mai trebuie să introducă datele cardului pentru a face o achiziție sau să treacă de la un dispozitiv la altul pentru a autentifica plățile. Soluția va fi folosită pentru a iniția autentificarea cu doi factori.

În următorii doi ani se estimează că numărul de mașini conectate va crește la peste 352 de milioane în întreaga lume, iar volumul total al plăților din mașină va ajunge la aproximativ 86 miliarde de dolari până în 2025.

Tendințele de mobilitate la nivel global precum automobilele electrice, car sharing, vehiculele autonome și mașinile conectate determină creșterea cererii de modalități de plată inovatoare la bordul mașinii. În prezent, pentru achiziția de servicii auto șoferul este nevoit de multe ori să se înregistreze pe un dispozitiv separat pentru a accesa o aplicație sau un website.

Daimler a raportat rezultate bune pe primele trei trimestre ale anului, ca urmare a portofoliului de produse de înaltă calitate și revenirii de pe numeroase piețe, dar și datorită unei discipline bune a costurilor și măsurilor luate pentru păstrarea lichidităților. Dar transformarea companiei este o cursă pe distanță lungă, deci procesul trebuie continuat, așa cum declară Harald Wilhelm, membru al Bordului Daimler AG și responsabil pentru Finanțe & Control în cadrul Daimler Mobility.

Compania a vândut în total 772.000 de autovehicule, față de 839.300 în perioada similară din 2019, obținând o cifră de afaceri de 40,3 miliarde de euro, față de 43,3 în 2019, și un profit brut de 2,2 miliarde de euro, față de 1,8 în 2019.

Vânzările diviziei Mercedes-Benz Cars & Vans au scăzut cu 4% față de primele trei trimestre din 2019, până la 673.400 de unități, dar EBIT ajustat a crescut de la 1,868 la 2,417 milioane de euro, ca urmare a prețurilor mai bune și a reducerii semnificative a costurilor fixe. Pe de altă parte, veniturile au fost afectate negativ de cheltuielile cu restructurarea, de 297 de milioane de euro, care includ programul de optimizare a costurilor (229 de milioane de euro) și cheltuielile pentru ajustarea și realinierea capacităților din rețeaua globală de producție, în paralel cu intenția de a vinde fabrica din Hambach (Franța) – ambele inițiative vor reduce costurile fixe pe termen mediu și lung.

Divizia Daimler Trucks & Buses a avut vânzări cu 26% mai mici decât în 2019, până la 99.300 de vehicule, iar EBIT ajustat a fost de 603 milioane de euro, față de 838 de milioane de euro în primele trei trimestre din 2019. Veniturile au fost afectate negativ de contractarea piețelor din cauza pandemiei Covid-19, iar măsurile luate au scăzut costurile în toate zonele operaționale. Costurile fixe au fost reduse semnificativ, ceea ce a avut impact vizibil asupra veniturilor. Totuși, această divizie a avut o creștere importantă a comenzilor în cele mai multe regiuni cheie față de primul trimestru al anului și față de trimestru al treilea din 2019 în Europa și America de Nord.

În ceea ce privește noua divizie Daimler Mobility, cifra de afaceri a crescut de la 18,3 la 18,7 miliarde de euro, iar EBIT ajustat de la 469 la 601 milioane de euro. Rezultatele mai bune s-au datorat mai ales măsurilor de optimizare a costurilor. Mai mult, ca urmare a răspunsului din prima jumătate a anului la pandemia Covid-19, nu au fost necesare adăugiri la provizioanele privind riscul de credit în al treilea trimestru al anului.