Fara a urma un anume model de business din afara, dar cu atentie la tot ce se intampla pe piata si la practicile si politicile de succes ale altor firme, compania de expeditii Hermes Forwards a incheiat 2018 cu o cifra de afaceri de circa 12 milioane de euro, mentinand trendul crescator imprimat inca de la infiintarea din 2012, an ce a sumarizat un milion de lei cifra de afaceri. Rezultatele acestea vin, dupa cum afirma Dana Dumitru, managing partner al companiei, datorita flexibilitatii abordate atat in relatia cu clientii, cat si cu furnizorii. Iar faptul ca Hermes Forwards, care lucreaza cu circa o mie de carausi, din care cu 500 in mod constant, nu este un expeditor de dimensiune foarte mare, nu constituie deloc un handicap pentru aceasta, ci mai degraba atuul care ii permite sa isi faca temele corect si sa ia decizii adaptate situatiilor punctuale.
Pe langa sediul principal de la Bucuresti, Hermes Forwards are puncte de lucru la Miercurea Ciuc si Deva, in planurile imediat urmatoare fiind si deschiderea unui birou in afara Romaniei, mai ales ca business-ul este majoritar axat pe transport international si intracomunitar, o parte importanta dintre clienti fiind companii din afara tarii.
Punctul forte pe care mizeaza Hermes Forwards este flexibilitatea cu care abordeaza relatia cu clientii si furnizorii. „Putem lua rapid decizii adaptate situatiilor punctuale. Clientul va gasi in noi un furnizor care ofera stabilitate inclusiv pentru volume mari, dar si solutii inovative atunci cand se afla in criza de timp“, puncteaza Dana Dumitru, subliniind ca abordarea clientilor este unitara, indiferent de marimea acestora.
In plus, expeditorul are o relatie directa cu transportatorii cu care lucreaza, reusind sa fie atent la nevoile specifice fiecaruia. „Le oferim termene reduse de plata comparativ cu cele pe care trebuie sa le acoperim in relatia cu clientii nostri si, daca solicita, sfaturi privind managementul. Mai mult, pentru ca motorina inca reprezinta cel mai mare cost din bugetul unui caraus, le oferim, prin partenerii nostri, variante de carduri pentru intern si extern“, a spus Dana Dumitru, explicand ca exista contracte care pot garanta un anumit numar de kilometri pe luna, insa si comenzi spot. „Trebuie sa fim un element de armonizare intre cerere si oferta. Adunam transportatorii sub o singura umbrela, iar apoi legam cursele si oferim solutii eficiente pentru ambele parti implicate.“
Desi partenerii detin in cea mai mare parte flote de peste 10 camioane, expeditorul lucreaza si cu cei cu 2-5 camioane si, in cazuri rare, cu cei care sunt soferi-administratori. „Un patron are responsabilitati mult mai mari decat ale unui angajat. E important ca orice sofer care doreste sa achizitioneze un camion sa isi calculeze corect riscurile si costurile pe care le presupune functionarea unei firme de transport. De asemenea, trebuie sa aiba in vedere si termenele de plata ale facturilor pe care trebuie sa si le asume, atat cand e vorba de plati, cat si de incasari. Mai mult, nu trebuie sa omita faptul ca bancile nu reprezinta un prieten atunci cand o firma are un singur camion“, atrage atentia managing partnerul, completand: „sunt carausi care au inceput colaborarea cu noi cu un singur camion si care au acum zece vehicule, ca in cazul companiei Andrei Expeditii, care si-a dezvoltat flota de transport frigorific in parteneriat cu Hermes Forwards. De altfel, camioanele acestei companii pot fi vazute pe sosele cu inscriptia «Proud partner of Hermes Forwards».“
Dana Dumitru considera ca inca exista spatiu de crestere pe piata, insa prudenta va caracteriza 2019. „Contradictiile si incertitudinile isi pun amprenta pe intreaga economie romaneasca, inclusiv pe transporturi. Zona politica, deficitul de forta de munca si pretul combustibilului reprezinta surse de derapaje care nu le permit companiilor planificarea activitatilor pe perioade mai mari de 2-3 luni.“
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit