Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a anunțat semnarea contractului de finanțare europeană a proiectului „Asigurarea condițiilor electrice de racordare la cheu a navelor în Portul Constanța (regim Cold Ironing)“.

Planul în valoare de 18,8 milioane de euro (cu TVA) este finanțat în proporție de 82,6% din fonduri europene prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), iar diferența din bugetul de stat. Implementarea proiectului va cuprinde lucrări pentru instalarea tehnologiei cold-ironing pentru 10 dane din Portul Constanța. Astfel, vor fi asigurate condiții pentru alimentarea cu energie a tuturor tipurilor de nave la țărm (croazieră, RO-RO, feribot, nave multifuncționale, nave marfă vrac, nave – tanc, etc.), indiferent de dimensiune, tensiune de alimentare, frecvență și spor de putere solicitat. Termenul pentru realizarea obiectivelor are o perioadă de 36 luni.

Instalațiile existente vor fi îmbunătățite la o stare de funcționare performantă, conform standardelor și normativelor tehnice specifice la siguranța în exploatare, precum și în condiții de eficiență energetică sporită.

Proiectul va contribui la reducerea nivelului de zgomot, emisiilor dăunătoare și emisiilor CO2 în zona portuară, precum și în zona comercială din imediata apropiere a portului. Cu toate acestea, pasagerii aflați la bordul navelor de croazieră vor beneficia de condiții mai confortabile prin reducerea vibrațiilor.

De asemenea, vor fi reduse costurile de funcționare a navelor, tot astfel și furnizarea de servicii suplimentare în porturi. În vederea unei eficiențe suplimentare a emisiilor, navele vor fi conectate la resurse de energie regenerabilă, energie eoliană și energie solară.

Prin tehnologia cold-ironing se va permite furnizarea energiei electrice de la mal unei nave cu motoarele oprite aflate la dană.